کم توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب، و آسیب های جدی آن  به خانواده و جامعه

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کم توجهی و بی توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب به خانواده و جامعه ، آسیب های جدی وارد می سازد.

حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت 21 تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب ابراز داشت: مساله حجاب و عفاف بر اساس آموزه های دینی یکی از مسلمات شرعی ماست، ضمن آن که تجربه هم نشان داده که هر گاه به این مساله کم توجهی و بی توجهی شده، نه تنها افراد بلکه خانواده ها و کلیت جامعه آسیب دیده است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: پیش از هر چیز ما در این راستا نیازمند تقویت باورها و اعتقادات دینی افراد هستیم و در این جهت نیز البته باید از شیوه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی مؤثر و مفید استفاده کنیم.

 

وی با ابراز نگرانی نسبت به این که در سال های اخیر، نوعی بی توجهی و کم توجهی نسبت به مقوله عفاف و حجاب از سوی برخی خانواده ها و حتی مسئولان دیده می شود، گفت: آن چه مهم است این که ضمن باورمندی به ضرورت این مسأله، از همه ظرفیت های موجود در جامعه برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با رواج بی عفتی و بی حیایی در جامعه بهره برداری کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از همین ظرفیت های مهم و تأثیرگذار در سطح جامعه، حوزه های علمیه به خصوص حوزه های خواهران است که به ویژه در راستای تقویت باورهای دینی و بهره گیری از شیوه های فرهنگی اثرگذار باید از ظرفیت عظیم بانوان طلبه استفاده نماییم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خاتمه گفت: بی شک حفظ و تقویت عفاف و حجاب در جامعه، علاوه بر آنکه یکی از آموزه‌های مهم دینی ما به شمار می رود،خود عامل مهمی در راستای سلامت فرهنگی و اجتماعی است.

کد خبر 1075175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha