فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت نماز جمعه تبلیغ شود

حجت الاسلام کثیرلو در دیدار با امام جمعه لاهرود گفت: نماز جمعه ظرفیت عظیمی برای ترویج و فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه دارد و باید از این مهم به خوبی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «حسین کثیرلو» در دیدار با امام جمعه بخش لاهرود گفت: جایگاه ارزشمند نماز جمعه در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در بین آحاد افراد جامعه نقش انکارناپذیری دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اهمیت صلح و سازش در آموزه های دینی اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا از تمام ظرفیت نماز جمعه برای ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دعوت از ائمه جمعه جهت حضور و همراهی با مسئولان قضایی در بازدید از ندامتگاه ها به منظور استفاده از ظرفیت معنوی ائمه جمعه برای اصلاح و بازاجتماعی کردن مددجویان بسیار حائز اهمیت است.

 

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام «حسن صفری» اعلام داشت: تلاش برای اصلاح ذات البین و هدایت کردن اصحاب دعوی به سوی صلح و سازش، امری مقدس است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده و نهاد نماز جمعه در زمینه رواج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، یاری رسان خوبی برای دستگاه قضایی است.

 

امام جمعه بخش لاهرود با تقدیر از روحیه جهادی و ولایی و انقلابی مجموعه دستگاه قضایی استان در خدمت رسانی به مردم،  یادآورشد: تاکنون از جایگاه نماز جمعه لاهرود برای دیدارهای مردمی و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی آنان در قالب میز خدمت با حضور رئیس حوزه قضایی این بخش استفاده شده است.

 

در پایان رئیس کل دادگستری استان به همراه مسئولان قضایی استان از دادگاه عمومی بخش لاهرود نیز بازدید کرد.

کد خبر 1075192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha