۵۰ درصد از نتایج نمونه های کرونا در جهرم مثبت می شود

رحمانیان گفت: ۵۰ درصد از نتیجه آزمایشات «پی‌.سی.آر» و «رپید» بیماران مشکوک به کرونا مثبت است.

«محمد رحمانيان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز نمونه گيری کرونا بالا و ۵۰ درصد از نتیجه آزمایشات پی‌.سی.آر و رپید تست این بیماران مثبت است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر بيشتر بخش های بيمارستان «پيمانيه» شهرستان جهرم به بيماران مبتلا به كرونا اختصاص داده شده است، افزود: اغلب بيماران با درگيری ريوی و در مراحل حاد بيماری به پزشک و بيمارستان مراجعه كرده اند. 


وی خاطرنشان کرد: پايين آمدن سن مبتلايان و بستری افراد جوان در بيمارستان اين را نشان می دهد كه رعايت پروتكل های بهداشتی در بين جوانان و نوجوانان كم و حتی نسبتا به آن بی توجه شده اند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه بستری بيماران مبتلا به بيماری های زمينه ای مانند ديابت و فشار خون، بالا است، عنوان کرد: اين امر باعث می شود كه وضع بالينی آنها ديرتر به سمت بهبودی رود.


وی بیان کرد: مرگ و مير افراد بر اثر ويروس جهش يافته دلتا در استان های جنوبی كشور بالا رفته و نمی خواهيم شاهد چنين اتفاق ناگوار در شهرستان جهرم باشيم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در بين بيماران سرپايی، افرادی وجود داشته اند كه با وجود دريافت واكسن اما مبتلا به اين بيماری شده اند، گفت: با دريافت واكسن هم بايد پروتكل های بهداشتی را رعايت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه حضور در ميهمانی و مراسم ها و عدم استفاده از ماسک دليل بالا رفتن آمار مبتلايان در جهرم است، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم در اين شرايط وخيم كشور به مسافرت نروند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه سفر عامل اصلی در انتقال و جا به جايی ويروس است، گفت: تا واكسينه نشدن جمعی افراد در كشور رعايت پروتكل های بهداشتی اولين و آخرين راه برای كنترل بيماری كرونا است.

کد خبر 1075256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha