نقش ارزنده روحانیت در بحران کرونا/ کارگروه‌ ساماندهی نیروهای جهادی تشکیل شود

حجت‌الاسلام لاکانی نقش ارزنده روحانیت در زمان شیوع ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: طلاب و روحانیون هیچگاه به دنبال رتبه و مقام نبوده و نیستند و در این راه هم خالصانه و جهادی وارد میدان عمل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد لاکانی» امروز (سه‌شنبه، 22 تیر) در جلسه بررسی اوضاع کرونای استان گیلان با موضوع پیشگیری و راهکارها که در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع۹ رشت برگزار شد اظهار داشت: طلاب و روحانیون هیچگاه به دنبال رتبه و مقام نبوده و نیستند و در مسیر مقابله با کرونا هم خالصانه و جهادی وارد میدان عمل شدند.

 

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در دوران کرونا در کنار مدافعان سلامت اقدامات فراوانی انجام دادند اضافه کرد: طلاب و روحانیون دنبال رتبه و مقام نیستند هر چند که گیلان در دوران سخت شیوع کرونا برای امر کفن و دفن و غسل اموات کرونایی به دیگر استان‌ها هم کمک کرد.

 

لاکانی ضمن برشمردن اقدامات خوب معاونت سلامت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی بهتری برای ساماندهی نیروهای جهادی جهت فعالیت در دوران شیوع کرونا انجام و سپس همین برنامه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شود البته انتظار داریم برای همه استان‌های کشور یک نسخه واحد پیچیده نشود.

 

وی تشکیل کارگروه‌ها و اتاق فکر برای ساماندهی نیروهای جهادی را خواستار شد و در ادامه با تاکید بر اینکه گیلان به واسطه موقعیت خاص خود خط مقدم جبهه فرهنگی محسوب می‌شود ابراز داشت: باید توجه ویژه‌ای به استان گیلان شود زیرا استانی مرزی است.

 

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با تشکر و قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای کمک‌هایی که به نیروهای جهادی استان داشتند خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم اعضای ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا به شکل مکتوب نظرات خود را ارائه کنند تا از آن استفاده شود.

کد خبر 1075259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha