ارسال ۵۶۰ پیشنهاد به دستگاه قضا از سوی آحاد مردم و نخبگان/ مبارزه با فساد رویکرد اصلی دستگاه قضا

اسماعیلی با اشاره به ایجاد کانال ارتباطی میان آحاد مردم و نخبگان برای شنیدن انتظارات و گلایه های مردم گفت: ۵۶۰ پیشنهاد از طریق کانال ارتباطی دستگاه قضا رسیده که این پیشنهادات توسط ریاست قضا ملاحظه شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، غلامحسین اسماعیلی در چهل و ششمین نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت دهه اول ذی الحجه و یاد و خاطره مناسک حج توسط مسلمانان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا جمع مشتاقان مناسک حج از ایران و کشورهای اسلامی محروم هستند که امیدواریم به لطف خدا مشمول عنایات و برکات ویژه این ماه به طور خاص در دهه اول ماه ذی الحجه قرار بگیرند.

 

سخنگوی دستگاه قضا با تشکر از رهبر انقلاب و توجه به خواست دستگاه قضا در انتصاب ریاست قوه قضاییه تصریح کرد: از رهبر انقلاب کمال تشکر و قدردانی را داریم بار دیگر مطابق خواست اعضای خانواده رجایی یکی از بهترین پیشکسوتان دستگاه قضا را برای ریاست قوه قضاییه انتخاب کردند و بدنه دستگاه قضا از انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه ای به عنوان ریاست دستگاه قضا خرسند هستند.

 

اسماعیلی با اشاره به اقدامات موثر و کوتاه مدت آیت الله رییسی در دوره ریاست دستگاه قضا اظهار کرد: از ریاست قبلی دستگاه قضا که دوره خدمتی توام با افتخار داشتند، کمال تشکر را دارم و بسیار خرسندم که رییس وقت قوه قضاییه علاوه بر مسئولیت هایی که داشتند مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به عنوان رییس جمهور منتخب انتخاب شدند. با این دو انتخاب انشاءالله در دولت آینده شاهد تعامل و همکاری حداکثری میان قوای سه سگانه هستیم.

 

اسماعیلی در مورد دوره جدید دستگاه قضا و انتصاب محسنی اژه ای گفت: دوره جدید قوه قضاییه دوره تحول و تعالی نامگذاری شده و قرار است استقرار سند تحول و توسعه این سند در دوره جدید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه شنیدن گلایه و انتظارات و همچنین پیشنهادات جدید از زبان نخبگان و آحاد مردم مورد توجه مسئولان قضایی در دوره جدید است، ادامه داد: بسیار خرسندیم که اعلام کنیم در چند روز اخیر با ایجاد کانال ارتباطی میان نخبگان و احاد مردم با دستگاه قضا بیش از 560 پیشنهاد و نظریه به دستگاه قضا رسیده است که محور اصلی این پیشنهادات در پرونده های مطروحه در افکار عمومی، ابعاد سند تحول و گزارشگری فساد بوده است. تمام این پیام ها با دقت مطالعه و دسته بندی شده که بخشی از آن توسط ریاست جدید دستگاه قضا ملاحظه شده است که پیگیری مستمر برنامه ها و اجرای آن در دوره ریاست جدید مورد توجه قرار دارد.

 

اسماعیلی با اشاره به انتصاب محمد مصدق به عنوان معاون اول دستگاه قضا خاطرنشان کرد: حجت الاسلام مصدق از امروز کار خود را در مسئولیت جدید آغاز می کند. وی تاکنون به عنوان رییس دیوان عدالت اداری مشغول به فعالیت بوده که از امروز در انتصاب جدید به عنوان معاون اول قوه قضاییه به کار خود ادامه می دهد.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد رویکرد دستگاه قضا در انتصاب جدید ریاست این دستگاه نسبت به مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد عموما در حوزه های مختلف و مفاسد اقتصادی به خصوص جزء اولویت های دستگاه قضا است و خواهد بود و در دوره جدید پیش از گذشته برخورد با انواع فساد مورد اهتمام دستگاه قضا قرار دارد.

 

وی ادامه داد: محسنی اژه ای از پیشکسوتان و پیشگامان مبارزه با مفاسد در قوه قضاییه بوده و در دوره جدید نیز موضوع مبارزه با فساد در عرصه های مختلف مورد توجه قرار دارد. امیدواریم با تصویب به موقع نیازمندی های قانونی دستگاه قضا در مجلس مبارزه با فساد را ارتقا دهیم.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد تغییر و تحول در سیاست های دستگاه قضا با توجه به آغاز ریاست جدید این دستگاه اظهار کرد: در سیاست ها اشاره کردم که سیاست اصلی ما اجرای سند تحول است زیرا این سند علمی و شخص ریاست جدید از دست اندرکاران اصلی این سند بودند و این گونه نیست که نسبت به سند بیگانه باشند؛ بنابراین سند مورد توجه حجت الاسلام اژه ای قرار دارد و روز گذشته با 10 محور برنامه ای از ناحیه وی روبرو بودیم که برخی به سند تحول و برخی با رویکرد مدیریتی با جدیت دنبال می شوند.

 

اسماعیلی در مورد تغییر افراد در مدیریت های مختلف دستگاه قضا اظهار کرد: قوه قضاییه از ثبات نسبی برخوردار است و تغییر مدیریت در دستگاه قضا با انتخاب معاون اول این دستگاه انجام شد و اکنون ریاست دیوان عدالت اداری خالی است و باید برای آن فکری کرد و مدت هاست که معاونت حقوقی از طریق سرپرست اداره می شود. امیدواریم معاون حقوقی جدید منصوب شود. گاهی جابجایی انجام می شود و تغییر مدیریت طبیعی است البته جابجایی ها گسترده نیست و نخواهد بود.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد تخلفات در کنکور گفت: در برگزاری کنکور اخیر گزارشی درباره خرید و فروش سوالات به صورت محدود به دستگاه قضا رسید که در این گزارشات در مورد افشای سوالات به صورت پاسخ زنی مواردی توضیح داده شده که در این رابطه شش پرونده تشکیل شده، در یکی از پرونده ها هفت متهم شناسایی و دستگیر شدند، در پرونده های دیگر نیز یکی دو نفر دستگیر و در برخی دیگر پرونده ها متهمان شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند. پرونده در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب قرار دارد.

 

کد خبر 1075310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha