۱۱۰ ایستگاه «میعاد غدیر» در گیلان برپا می شود

حجت الاسلام مهدوی از برپایی ۱۱۰ ایستگاه «میعاد غدیر» در گیلان همزمان با ایام الله ذی الحجه و عید غدیر خم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز (سه شنبه، ۲۲ تیر ) در جلسه ستاد شئون فرهنگی گیلان که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: بحران کرونا ویروس آثار مخربی در حوزه اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی بر جا گذاشته است.



مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سازمان‌های تبلیغاتی، فرهنگی و هیئت‌های مذهبی کمک‌های مومنانه بسیاری با همکاری و مشارکت های عمومی در بحران کرونا ویروس داشتند گفت: در بحران کرونا ویروس نباید جلسات و محافل مذهبی تعطیل باشند بلکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به‌منظور ایجاد معنویت در جامعه دایر شوند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن عید قربان و توزیع گوشت قربانی اذعان کرد: گوشت‌های قربانی در این روز با عظمت بین اقشار محروم جامعه توزیع شود و نیازمندان در اولویت باشند.

 

مهدوی با تاکید بر اینکه نهضت کمک به آقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان با کمک خیرین ترویج داده شود افزود: در ماه ذی الحجه، عید غدیرخم مهمترین و بزرگترین عید دینی مسلمانان است.

 

وی اضافه کرد: با ساماندهی جریان‌های مردمی در برگزاری جشن عید غدیر ، علاقه به این‌ سنت دیرینه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.



حجت الاسلام مهدوی به آداب عید غدیر خم پرداخت و گفت: در احادیث به آداب بسیاری اشاره شده است، اطعام، معاشرت، صله رحم و کمک به دیگران و ...‌ از جمله مواردی است که ائمه معصومین بدان اشاره داشته‌اند.‌

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ارگان‌های فرهنگی برنامه‌های متنوعی در این راستا طراحی و اجرا خواهند کرد افزود: تبلیغات اسلامی گیلان ۱۱۰ ایستگاه «میعاد غدیر»  در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها برپا می‌کند

 

وی با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود میزهای تبیینی و تبلیغی با حضور اساتید، مبلغان و روحانیون برپا شود اعلام کرد: پخش کتاب و جزوه غدیر، جلسه پرسش و پاسخ، مسابقات نقاشی، پخش مداحی و خطبه‌خوانی غدیر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایستگاه‌های میعاد غدیر است.

کد خبر 1075314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha