فطری بودن حجاب برخاسته از فطریت حیا و عفت است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه فطری بودن حجاب برخاسته از فطری بودن حیا و عفت است، گفت: فطرت سالم، پوشش را امری مطلوب می داند و از برهنگی بیزار است.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: خداوند، اسلام را دین فطرت نامیده و پیام های پیامبر اسلام (ص) را یادآوری همان الهامات فطری می داند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بشر از آغاز خلقت بدون هر گونه آموزشی، همواره سعی کرده خود را با امکاناتی که در دست داشته است بپوشاند، افزود: فطرت سالم، پوشش را امری مطلوب می داند و از برهنگی بیزار است.

 

وی با تاکید بر اینکه فطری بودن حجاب برخاسته از فطری بودن حیا و عفت است، خاطرنشان کرد: تمام آدمیان صرف نظر از نژاد، دین و ملت خود، حیا را ستوده اند؛ حتی کسانی که خود را آلوده اند و بی حیایی کرده در همان حال یا پس از آن خود را نکوهش می کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه البته این گرایش فطری به دلیل تفاوت در آفرینش زن و مرد یکسان نیست، اظهار کرد: زنان کانون حیا بوده و به خاطر همین همواره خود را بیش از مردان پوشیده اند؛ بنابراین پذیرش و اهتمام به پوشش از ابتکارات کتاب تکوین الهی است.

 

وی گفت: فطرت آدمی گاهی فریب می خورد، کم فروغ شده و بازی می خورد به دلیل رسیدن به جاذبه های کاذب و لذت های زودگذر کارهای ناشایست خود را توجیه می کند اما آنگاه که این موانع از بین رفت دوباره نهال های فطرت جوانه زده و آدمی را سرزنش می کند و او را به سوی خوبی ها می خواند.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: پوشش زن اگر با حیا، عفت، پاک دامن، وقار و با متانت باشد تمام فطرت های پاک دنیا را به سوی خود جذب می کند.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت عفت و حجاب زن در پرتو سلامت و بهداشت روحی و روانی که با خود دارد باعث سلامت و بهداشت جسم وی می شود، تصریح کرد: از دیدگاه اسلام هر کدام از جسم و روح بایستی در حد اندازه خود ارضا شوند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه از دیدگاه اسلام زن از شخصیت معنوی و اجتماعی والایی برخوردار است، عنوان کرد: زن نیز مانند مرد خلیفه و نماینده خداست و همه هستی برای او آفریده شده و قلبش حرم و جایگاه خدا است.

کد خبر 1075329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha