دانشگاه علوم پزشکی از نیروهای جهادی روحانی و طلبه گیلان حمایت می‌کند

​جواهرشناس گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نیروهای جهادی روحانی و طلبه استان که تاکنون در مسیر مقابله با ویروس کووید ۱۹ فعالیت ارزنده‌ای داشته‌اند به شکل ویژه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی جواهرشناس» امروز (سه‌شنبه، 22 تیر) در جلسه بررسی اوضاع کرونای استان گیلان با موضوع پیشگیری و راهکارها که در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد با تاکید بر اینکه فعالیت ارزنده طلاب و روحانیون استان در مسیر مقابله با ویروس کووید 19 بر هیچ کسی پوشیده نیست تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمادگی دارد حمایت‌های خود از نیروهای جهادی طلبه و روحانی را گسترش دهد.

 

معاون سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آشفتگی‌ها و مشکلاتی که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کووید 19 در استان‌هایی مانند قم و گیلان وجود داشت اشاره کرد و بیان داشت: ما در آن روزهای بسیار سخت حتی برای کفن و دفن و غسل فوت شدگان ناشی از این بیماری، دستورالعمل و پروتکل‌ خاصی نداشتیم.

 

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان پس از یک مدت کوتاهی از شیوع ویروس کووید 19 در امر کفن و دفن و غسل اموات کرونایی در سازمان آرامستان پروتکل لازم را تعریف و به عنوان نخستین استان آن را  اجرایی کرد یادآور شد: در همینجا واقعا باید از طلاب و روحانیون جهادی و ایثارگر که خالصانه وارد عرصه شدند تشکر و قدردانی کنیم.

 

معاون سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه اذعان کرد: با توجه به اینکه در دنیا تجربه‌ای از ویروس کووید 19 و نحوه مقابله با همه‌گیری آن وجود نداشت و مطالعات دقیقی از آن هم ارائه نشده بود اما دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روزهای ابتدایی تحقیقاتی علمی انجام داد که به واسطه آن گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن در دستور کار قرار گرفت.

 

جواهرشناس ویروس کرونا و گونه‌های مختلف آن را بحرانی جهانی که برای متوقف کردن شیوع آن باید همه دست به دست هم بدهند، خواند و عنوان کرد: در این مسیر بسیار پیجیده و سختی که در پیش داریم بدون شک نیروهای جهادی طلاب و روحانی می‌توانند به کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این جلسه چند نفر از طلاب گیلانی که به شکل جهادی و داوطلبانه برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت کرده‌اند هم موضوعاتی را در باب چگونگی ارائه خدماتشان به بیماران کرونایی، بیمارستان‌ها و سازمان آرامستان ارائه دادند. رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های طلاب برای خدمات رسانی شایسته‌تر،  همکاری مؤثرتر با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز متشکل از افراد دلسوز برای مواقع بحران و مواردی از این دست از دیگر موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز توسط طلاب جهادی مطرح شد.

کد خبر 1075338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha