اصحاب رسانه نقش مهمی برای ارتقای فرهنگ جامعه در مورد کودکان کار دارند

کشفی ‌نژاد گفت: برای ارتقای فرهنگ عمومی در مورد کودکان کار، اصحاب رسانه نقش مهمی دارند تا در جامعه این فرهنگ جا بیفتد که جای کودکان در خیابان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی ‌نژاد»، امروز (سه ‌شنبه ۲۲ تیر) در کنفرانس خبری مجازی با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: در برنامه ابلاغی جدید سازمان بهزیستی به صورت ویژه بر کودکان کار در برنامه «اقدام و عمل» تمرکز می شود.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: مفهوم کودکی که در کارگاه، مغازه و سالن‌های تولیدی کار می کند با کودکان سر چهارراه که از احساسات شهروندان سو استفاده می کنند متفاوت است.

وی اضافه کرد: بهزیستی فارس از کودکانی که خانواده آنها شرایط اقتصادی مناسبی ندارند از طریق ایجاد کسب و کار برای خانواده آنها حمایت می کند تا کودکان ناچار به کار کردن نشوند.

کشفی نژاد اعلام کرد: حدود ۹۵ درصد کودکانی که در معابر مشغول به کار هستند، تبعه ایرانی نیستند و تعداد زیادی از آنها توسط بهزیستی جمع آوری و به مراکز شبانه و روزانه هدایت شده ‌اند.

وی ادامه داد: برای ارتقای فرهنگ عمومی در مورد کودکان کار، اصحاب رسانه نقش مهمی دارند تا در جامعه این فرهنگ جا بیفتد که جای کودکان در خیابان نیست.

کشفی نژاد در این نشست مجازی از اختصاص سهمیه بنزین به خودروی معلولان خبر داد و بیان کرد: این سهمیه به صورت ماهیانه با اختصاص ۴۰ لیتر بنزین از طریق بهزیستی برای معلولان دارای پلاک ویژه اعمال می‌ شود.

وی ادامه داد: فارس دارای جهش ۳۰۰ درصدی مستمری معلولان است و تمام خانواده معلولان در حال حاضر در استان مستمری دریافت می‌ کنند و یارانه هر معلول از یک میلیون به 2 تا 2 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کشفی نژاد با تاکید بر لزوم مناسب سازی ادارات فارس برای معلولان گفت: مناسب سازی در شهر باید به صورت سیاست ثابت و دائمی انجام شود.

وی افزود: شعار «هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» برای هفته بهزیستی امسال تعیین شده و سازمان بهزیستی اقدامات بسیاری خوبی در حوزه هوشمند سازی انجام داده است.

کشفی ‌نژاد اضافه کرد: سامانه «فرزند خواندگی» و سامانه صدور مجوزهای کار بهزیستی اقدامات مهمی در زمینه تسهیل امور به شمار می رود.

کد خبر 1075365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha