تربیت نیرو  محور فعالیت‌های کانون‌ های مساجد باشد

راستینه با تاکید بر اینکه محور فعالیت کانون‌ های مساجد، تربیت نیرو باشد، گفت: تلاش برای شناخت، مقدمه‌ سازی برای تربیت و نیل به عبودیت از مهمترین رسالت‌ های کانون‌ های مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد راستینه» امروز (سه‌شنبه ۲۲ تیر) در نخستین دوره طرح ملی «ترنم فهما» و «شکوه مادری» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری که با هدف شناسایی، ساماندهی، ارتقا و به کارگیری مدیران کانون‌ها در عرصه فرهنگ و هنر به مدت ۲ روز در شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار داشت: کانون به خودی خود هویت ندارد و هویت کانون از مسجد گرفته می شود اما اگر کانون‌ها به عنوان شعاع پیرامون این مرکزیت نور خوب عمل نکنند خود مرکز نور هم کم اثر می شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که کانون‌ های مساجد اهمیتی کمتر از مسجد ندارند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره گرفته شود.

 

راستینه تصریح کرد: با استفاده از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان جوانان و نوجوانان بیشتری را به مسجد جذب کرد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، شکل گیری پایگاه‌ های بسیج و کانون های مساجد را تدبیر هوشمندانه‌ای دانست و تصریح کرد: هرکجا که کانون های فعالی در مساجد داریم آن مساجد رونق دارند و پرتحرکند و امور مردم بخوبی پیگیری می‌شود.

 

به گفته راستینه هرچه کانون ها با حوادث پیرامون خود ارتباط بیشتری داشته باشند نقش آنها در نورانی کردن مسجد بیشتر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کانون‌ ها مهمترین نقطه جوشان برای اتصال انسان‌ها برای رسیدن به عبودیت هستند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: در کانون‌ ها قبل از اینکه برنامه فرهنگی و هنری اجرا شود، زمینه برای اتصال جوانان به مسجد ایجاد می شود.

 

راستینه افزود: کانون های مساجد راه را برای رسیدن به عبادت برای اتصال به عبودیت فراهم می کنند و شناخت ایجاد می‌کنند.

 

وی در ادامه به فعالان سیاسی این استان توصیه کرد تا از سهم‌خواهی از دولت جدید بپرهیزند.

 

وی با تاکید بر اینکه به مدیران جهادی با روحیه جوانی و نگاه تحول خواهی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: تنها راه علاج دردهای کشور و استان تشکیل دولت جوان حزب‌الهی است.

 

کد خبر 1075399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha