۸۵ درصد بودجه و اعتبارات در وزارتخانه ها متمرکز است

فرخی گفت: ۸۵ درصد بودجه و اعتبارات متمرکز در وزارتخانه ها بوده و تنها ۱۵ درصد در استان ها توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، « رسول فرخی »  در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان که امروز ( سه شنبه، ۲۲ تیر) در سالن اجتماعات خواجه نصیر دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، گفت: اعتبارات استانی با افزایش خوبی همراه بود، اما به این بسنده نخواهیم کرد و پیگیر مطالبات به حق استان گیلان هستیم. 

 

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی جلسه کمیته برنامه ریزی را  یکی از مهم ترین جلسات عنوان و تصریح کرد: در این جلسه اعتباراتی تخصیص می یابد که اولین و مهم‌ترین مولفه آن باید انصاف و اجرای عدالت باشد و انتظار از مسئولان شهرستان این است که نگاه متمرکز به استان نباشد و به دنبال این باشند که از اعتبارات ملی نیز استفاده کنند.

 

فرخی با تاکید بر اینکه نگاه ما به محرومیت زدایی معطوف است، خاطرنشان کرد: اعتبارات باید به سمتی سوق داده شود که نیاز بیشتری وجود دارد و مشکلات بیشتری حل شود و اولین وظیفه حاکمان این است، این مسیر را به عنوان مسیر هدف مشخص کنند و اطمینان داشته باشند که در این دوره به سمتی حرکت خواهیم کرد که عدالت اجتماعی در همه سطوح انجام شود.

 

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۸۵ درصد بودجه اعتبارات متمرکز در وزارتخانه ها و تنها ۱۵ درصد در استان ها توزیع می شود.

 

فرخی با بیان اینکه استان گیلان نسبت به سایر استان ها در رده های آخر در حوزه اعتبارات ملی قرار دارد، اظهار کرد: استان گیلان با داشته های خود زندگی می کند و امیدواریم در گام دوم انقلاب که گام عدالت محوری است چنین اتفاقاتی پیش نیاید و تمام تلاش ما این است که محور کار با اسناد توسعه همراه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی لاهیجان بالغ بر ۲۰ سال طول کشیده و جای تاسف دارد، افزود: برای این پروژه اعتبار پنج میلیارد تومانی در سال ۹۹ تخصیص یافته و امسال هم پیگیر خواهیم بود و امیدواریم فاز اول آن به اتمام برسد.

 

فرخی با بیان اینکه: کارهای عقب مانده به قدری در شهرستان زیاد و انباشته شده است که اجازه و فرصت لازم به پروژه‌های جدید را نمی‌دهد خاطرنشان ساخت: اتفاق جمعی بین مسئولین شهرستان کارها را به مقصد می رساند. آنچه مهم است این است که نگاه به شرح وظایف در کنار مسئولین اجتماعی  همراه باشد.

 

کد خبر 1075409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha