منابع خدادادی کمتر مورد استفاده بهینه قرار گرفته/ مدیریت چالش ساز آب

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: منابع خدادادی کشور و به ویژه استان اصفهان کمتر مورد استفاده بهینه و برای توسعه مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« در نخستین «کنگره استان اصفهان و توسعه ملی» به سرمایه های ملی و خدادادی در کشور و استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: باید برنامه مدون و صحیحی برای توسعه کشور با استفاده از این قابلیت ها ترسیم و تدوین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: مردم این استان در زمینه های مختلف در دوران انقلاب نقش آفرینی کرده اند و اگر برنامه ریزی درستی حاکم بود پیشرفت این استان بیشتر از دیگر مناطق کشور و با سرعت بیشتری همراه بود.

 

وی ادامه داد: منابع خدادادی کشور و به ویژه استان اصفهان کمتر مورد استفاده بهینه و برای توسعه مصرف شده که نظام برنامه ریزی باید برای آن اقدام جدی داشته باشد.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه معادن خوبی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: برخی آن را برداشته و کاری بر روی آن انجام نمی دهند و این به اقتصاد و پیشرفت آسیب می زند.

 

وی از مسئولان خواست از ظرفیت های موجود برای توسعه و پیشرفت استفاده کنند و برنامه هدفمندی داشته باشند.

 

*مدیریت چالش ساز آب

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخشی از صحبت های خود به نابسمانی ها و مشکلات آب در استان اشاره کرد و گفت: بی عدالتی و چالش های مدیریتی این وضع را بر سر اصفهان و کشاورزان این منطقه آورده است.

 

وی ادامه داد: دولت باید در یک نظام هدفمند و عدالت محور آب را بین همه تقسیم کند و نه اینکه چون آب در یک استان دیگر است پس باید همه آن را همان منطقه استفاده کنند و چاره گشایی برای مناطق دیگر نداشته باشند.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه آب جز انفال است، تصریح کرد: انفال متعلق به همه مردم و باید مدیریت آن برای رفع نیاز همه مناطق باشد.

 

وی اضافه کرد: نیاز آب مردم اصفهان تامین نمی شود و همه دغدغه و انتظار مردم از مسئولان تامین همین نیاز است.

کد خبر 1075414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha