ارتقاء سرانه سینما و اماکن فرهنگی هنری کرج با محوریت توجه به هویت شهری دیده شود

مهرابی با اشاره به اهمیت هویت شهری و احیاء آن گفت: سرانه سینما و اماکن فرهنگی هنری نسبت به جمعیت در کرج در کنار هویت شهری دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « محمد مهرابی» طی سی امین جلسه از نشست های احیای هویت فرهنگی شهر کرج که سه شنبه ۲۲ تیر با موضوع تعیین تکلیف سینما هجرت به همت حوزه هنری البرز برگزارشد گفت: ظرفیت ساخت سینما و پردیس سینمایی به شکل تخصصی در بهمن سبزکه زیر مجموعه حوزه هنری است وجود دارد.

 

مدیر حوزه هنری استان البرز افزود: یکی از اولویت های حوزه هنری استان البرز ساخت مکان های فرهنگی و هنری است.

 

وی با اشاره به اینکه شهر به  سینما، سالن نمایش، کتابخانه، نگارخانه و سایر زیرساخت‌های فرهنگی نیازمنداست عنوان کرد: با این ویژگی می‌توانیم مزیتی خوبی را برای شهر و شهروندان ایجاد کنیم، مزیتی که فقط نیازمند همکاری و تعامل مسئولین و به خصوص شهرداری است.

 

وی ضمن گلایه از بی توجهی ها و فرسایشی شدن پروسه برخی امور فرهنگی در شهر افزود:دراین مدت ۱۰ ساله که ما پیگیر این مساله هستیم در سایر استان‌ها حدود ۱۰۰سالن سینمایی توسط شرکت بهمن سبز ساخته شده است.

 

مهرابی ادامه داد: چرا باید استان ما از این فرصت استفاده مطلوب را نبرد؟ نکته اصلی در تغییر مدیریت ها و تغییر سلایق است ما از سال 90 پیگیر این موضوع هستیم.

 

وی اظهار کرد: برخی دوستان در شورای شهر کنونی می گویند می خواهیم حس نوستالژیک این سینما دوباره احیا شود.یعنی برگردیم به 40یا50سال گذشته، این که بافت قدیم کرج حفظ بشود؛ این طرز فکر بد نیست.

 

مدیر حوزه هنری استان البرز خاطرنشان کرد: اما آیا به این فکر شده سرانه سینما و اماکن فرهنگی هنری به نسبت جمعیت در کرج چقدراست؟!!! چرا دوستان نیاز سینما و سالن تاتر را حس نمی کنند؟

 

 

 

 

کد خبر 1075441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha