باز شدن معبر در ورودی شهر کرج مطالبه مردم است/ حالت نوستالژیک سینما هجرت را به گونه دیگر حفظ می کنیم

ایزدیار با اشاره به اینکه باز شدن معبر در ورودی شهر کرج مطالبه مردم است گفت: حالت نوستالژیک سینما هجرت را به گونه دیگر حفظ می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « عمار ایزدیار» طی سی امین جلسه از نشست های احیای هویت فرهنگی شهر کرج با موضوع تعیین تکلیف سینما هجرت به همت حوزه هنری البرز برگزارشد گقت: 

 

منتخب مردم کرج در شورای ششم  ضمن ترسیم بافت و  تراکم جمعیتی  کرج و نیاز سنجی مردم نسبت به اماکن  گردشگری و هم نیاز مبرم به اماکن فرهنگی و هنری در شهر توضیح داد: ما در ضلع شمالی و ورودی خیابان تهران می توانیم یک پهنه گردشگری ایجاد کنیم.

 

وی با نام بردن از قلعه صمصام و پل دختر در ضلع شمالی و ورودی خیابان تهران در ابتدای کرج بیان کرد: چنانچه اولویت بندی کنیم باز شدن معبر در اولویت است و این خواست مردم است.

 

وی ادامه داد: مردم از ترافیک ورودی به ستوه آمده اند ما ناگزیریم که خیابان را تعریض کنیم، ما وقتی میخواهیم حالت نوستالژیک سینما را حفظ کنیم با فیلم از کرخه تا راین و بادیگارد و آژانس شیشه ای نمی شود بافت نوستالژیک اینجا را حفظ کرد.

 

ایزدیار اظهار کرد: این یک تناقض است؛ فضای فرهنگی تغییر کرده ذائقه مردم تغییر کرده است محل جغرافیایی اینجا(میدان کرج) دیگر برای سینما مناسب نیست.

 

وی افزود: شما استقبال مخاطب و فروش در سینما ساویز و سینما پرشین را با اینجا مقایسه کنید؟ اما پهنه گردشگری فرهنگی و هنری  ما بلوارماهان است.

 

منتخب مردم کرج در شورای اسلامی شهر ادامه داد: برای مثال پارک ایران کوچک آنجا قرار دارد، پارک بانوان در آن محل قرار دارد فضای سبزو پارک در آنجا زیاد  است. فضای آزاد  هم بسیار است. خانه هنرمندان آنجا است فضا های مناسب شهری همه در یک موقعیت مرکزی نسبت به دیگر مناطق کرج قرار گرفته مثلا یک خانواده وقتی به آن منطقه می اید می تواند از مکان های فرهنگی متعددی استفاده کند.

 

ایزدیار توضیح داد: تصور کنید شما ماشینتان را انجا پارک کنید فرزندتان را برای کلاس های هنری به خانه هنرمندان ببرید و خودتان برای دیدن فیلم به پردیس سینمایی بروید پس آن منطقه (بلوار ماهان )از هرجهت برای ساخت یک پردیس سینمایی بهتراست.

 

وی عنوان کرد: ما حاضریم هرنوع حمایتی در شورای ششم از این پروژه داشته باشیم و دوستانی که در شورای ششم مورد اعتماد مردم قرار گرفته اند، واقعا بیشتر چارچوب ذهنی شان به سمت مسائل فرهنگی است.

 

به عبارتی نگاه ما این است که  اولویت ها را از مستحدثات مثل تقاطع غیر همسطح و ابنیه و از این دست به سمت بحث های فرهنگی اجتماعی بیاوریم و حال مردم را خوب کنیم با اولویت اقشار ضعیف و کم درامد و حتی می توانیم روی بلیط سینما یارانه بدهیم تا مردم همه سطوح بتوانند فیلم خوب ببینند البته با همکاری نهادهایی مثل حوزه هنری و سازمان تبلیغات البته فیلم هایی  خوبی اکران بشود فیلم هایی با رویکرد انقلاب اسلامی من خواهشم این است اجازه ندهید هر فیلمی در سینمایی که منتسب به شماست اکران بشود.

 

لازم به ذکر است حوزه هنری البرز از سال۹۰ به دنبال تعیین تکلیف سینما هجرت و ساخت پردیس یا فرهنگسرای فرهنگی و هنری است که تاکنون به دلیل تغییر مدیریتها و تغییر سلایق مدیران شهری میسر نشده است.

 

گفتنی است جلسه هویت بخشی شهر کرج به همت حوزه هنری استان البرز قریب به یک سال است که هرهفته با حضور متولیان فرهنگی کلانشهر کرج برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1075447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha