اختصاص ۳۱ میلیارد تومان به شهرستان خوسف

آخوندی از اختصاص ۳۱میلیارد و ۴۱۶میلیون تومان اعتبار به شهرستان خوسف خبر داد و گفت: این اعتبار برای تکمیل ۱۵۱ پروژه در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی آخوندی» امروز (22 تیر) در کمیته برنامه ریزی شهرستان خوسف اظهار کرد: 31میلیارد و 416میلیون تومان اعتبار به شهرستان خوسف اختصاص یافته است.

 

فرماندار خوسف با بیان  اینکه  این اعتبار برای تکمیل 151 پروژه شهرستان خوسف در نظر گرفته خواهد شد، گفت: این میزان اعتبار با توجه به جمعیت شهرستان اندک است و باید پراکندگی شهرستان علاوه بر شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات در نظر گرفته شود.

 

آخوندی با بیان اینکه جمعیت به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های توزیع اعتبارات در نظر گرفته می شود، افزود: خوسف به عنوان سومین شهرستان وسیع استان تنها 6 درصد اعتبارات را دریافت می کند.

 

وی در ادامه میزان اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات تملک دارایی ها را چهار میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان و از محل سه درصد نفت هشت میلیارد و ۷۰میلیون تومان عنوان کرد و گفت: همچنین از محل اعتبارات متوازن ۱۸ میلیارد تومان، الزامات اجرای طرح های هادی ۴۷۱ میلیون تومان و ۱۹۷ میلیون تومان نیز به پایگاه های بسیج و حوزه های علمیه اختصاص یافته است.

 

فرماندار خوسف با تأکید بر جذب اعتبارات ملی و استانی توسط مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، بیان کرد: جذب اعتبارات ملی و استانی توسط دستگاه های اجرایی به عنوان یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی مدیران شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.

 

آخوندی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۵۲ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده تخصیص یافته است، ادامه داد: از۳۰ میلیارد و 132 میلیون تومان، ۱۵ میلیارد و 756 میلیون تومان تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به اعتبارات اندک شهرستان خوسف، گفت: با حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی می توان زمینه ایجاد کارخانه های صنعتی و تولیدی را فراهم کرد، این مهم باید یکی از اولویت ها باشد.

 

فرماندار خوسف در ادامه تکمیل شبکه های آب شرب و احیا و مرمت قنوات، تامین زیرساخت های طرح های صنعتی و تولیدی را سه اولویت مهم در تخصیص اعتبارات دانست و گفت: شهرستان خوسف با ایجاد و احداث کارخانه های متعدد در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های صنعتی خراسان جنوبی مطرح خواهد شد.

 

وی ضمن انتقاد از میزان اعتبار اختصاص یافته به شهرستان خوسف، افزود: خوسف بیش از 200 روستا و آبادی دارای سکنه دارد که با این میزان اعتبار بسیاری از پروژه ها اجرایی نخواهد شد.

 

کد خبر 1075463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha