برگزاری جشن های قربان تا غدیر در کانون منتظران نور مریانج

سعیدی شکوه گفت: در راستای ترویج فرهنگ غدیر جشن های قربان تا غدیر در فضای مجازی و به صورت حضوری با رعایت دستور العمل های بهداشتی در کانون منتظران نور مریانج برگزار می شود.

«هاشم سعیدی شکوه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان ضمن تبریک ایام دهه امامت اعیاد قربان تا غدیر گفت: آیین جشن های عید غدیر خم امسال به دلیل شیوع بیماری «کرونا» به شکل محدودتر در حال برگزاری است که در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» نیز این مهم به سبب شرایط موجود، مانند سال های گذشته انجام نشده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»،شهر مریانج افزود: در راستای زنده نگه داشتن این عید بزرگ که همواره مورد تاکید بزرگان دین و علمای شهرمان نیز بوده، کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» اقدام به برگزاری جشن، مولودی خوانی، ایستگاه شادی و برگزاری مسابقه در این ایام نموده است.

 

وی دهه ولایت را فرصتی مناسب برای ترویج هرچه بیشتر اخلاق حسنه‌ای چون اطعام، هدیه دادن و مهربانی کردن به یکدیگر دانست و اظهار داشت: در این ایام اطعام و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان مورد تاکید است.

 

سعیدی شکوه ، ماه ذی‌الحجه را با توجه به مناسبت‌هایی چون، روز عرفه، عیدقربان، عیدغدیر و روز مباهله، یکی از مهم‌ترین و مبارک‌ترین ایام بر شمرد و گفت: فعالیت‌ در این دهه با محوریت تبیین مفهوم ولایت و نقش آن در جامعه برای ایجاد همدلی اجرای می شود.

 

وی با اشاره به اعمال سفارش شده در روز عید غدیر، از جمله انقاق و شاد کردن برادران دینی، اطعام غدیر، هدیه دادن و ... به طراحی پویش‌هایی در این خصوص و ترویج کمک مومنانه اشاره کرد و بر نقش رسانه ملی در ایجاد شادی مومنانه تأکید کرد.

کد خبر 1075487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha