بانک جامع اطلاعات شهدا رونمایی می شود

حجت الاسلام کرامتی از رونمایی بانک جامع اطلاعاتی شهدای گلپایگان در قالب سایت یا نرم افزار در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان ، «خالق محمد شریفی» در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با یادآوری اینکه شهرستان گلپايگان در۲۳ تیرماه سال ۶۱ ، ۱۰ شهید در عملیات رمضان تقدیم انقلاب اسلامی کرده که روز ایثار و شهادت گلپایگان نام گرفته است، گفت: بهترین پاسداشت شهیدان، ترویج فرهنگ و ایثار شهادت و انتقال این سیره به نسل جوان است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپايگان پیوند خوردن فرهنگ ایثار و شهادت با مسائل اجتماعی را سبب کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج خدمات عام المنفعه بیان کرد و افزود: همه زندگی شهدا برای خدمت به مردم گذشته است و توسعه فرهنگ و شهادت که با ایثار اجتماعی تلفیق شده است وظیفه انتقال فرهنگ سیره شهدا و ریل گذاری آن برعهده شورای عمومی فرهنگ و ایثار شهدا است.
وی تدوین اطلس نام گذاری اماکن و معابر عمومی را از فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گلپایگان برشمرد و افزود: مکاتباتی با شهرداری ها برای نام گذاری خیابان ها، اماکن عمومی و تغییر نکردن نام گذاری های فعلی صورت گرفته است که در شهرستان گلپايگان تا کنون شاهد چنین تغییری در نام گذاری ها نبودیم و میدانی را به نام خلبان شهید ابراهیم کریمی نیز نام گذاری شده است.
خالق محمد شریفی از پایان یافتن ساماندهی همه گزارهای شهدا خبر داد و روستای تیکن را آخرین گلزار ساماندهی شده در ماه های اخیر خواند.

رو نمایی از بانک جامع شهدای گلپایگان در مهر ماه

در ادامه «حسین یارمحمدیان» با تاکید بر اینکه پیگیر ساماندهی گلزارهای شهدا تا آخرین روستای تیکن بوده است، گفت:ساماندهی گلزارهای شهدا با همه کمبود امکانات و منابع محدود مالی انجام شده است و اکنون به عنوان یک برند شاخص برای شهرستان می توان از آن نام برد.
فرماندار گلپايگان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، شهرداری گوگد برای شهدای گمنام هزینه کرده است یادآوری کرد: تصمیم گیری برای بودجه تملک دارایی در دو سال اخیر، از شهرستان خارج شده است و این بودجه برای بنیاد شهید شهرستان در سال جاری صفر بود.

در ادامه حجت الاسلام «محمد حسن کرامتی» از مورد غفلت قرار گرفتن مباحث فرهنگی و پررنگ شدن مباحث زیر ساختی در شورای ایثار و شهادت انتقاد کرد و گفت: بانک جامع اطلاعات شهدای گلپایگان در سایت یا نرم افزاری به زودی منتشر می شود و از آن در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود
مسئول  قرارگاه  فرهنگی واحد ایثار و شهادت شهرستان گلپایگان بر استفاده از ظرفیت گلزارهای شهدا به عنوان قالبی کوچک تر از ظرفیت راهیان نور تاکید کرد و افزود: برنامه های این قرارگاه در ۱۰ صحفه با چشم اندازی دو یا سه ساله تدوین شده است و به مرور اجرایی می شود.

فعالیت های فرهنگی بر محور دفتر امام جمعه است
وی از مستند سازی ضعیف خاطرات خانواده های شهدا انتقاد کرد و ادامه داد: فرهنگ نامه جامع شهدا هنوز تدوین نشده است و تیم ثبت و ضبط خاطرات تشکیل شده است، از ظرفیت های فضای مجازی و ظرفیت راویان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان استفاده می شود و قرار عاشقی هر پنج شنبه ساعت ۱۹ در گلزار شهدا برگزار می شود.
 در ادامه حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» نیز با اشاره به سخن رهبری مبنی بر نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر، گفت: همه فعالیت های فرهنگی شهر با محوریت دفتر امام جمعه شکل می گیرد که واحد های مختلفی در آن ایجاد شده است
امام جمعه گلپايگان برای حضور همه فعالان فرهنگی در حوزه، دانشگاه، مدارس و غیره در این واحدهای فرهنگی دعوت کرد.

به گزارش شبستان، مراسم روز ۲۳ تیر، روز ایثار و شهادت شهرستان گلپایگان، پنج شنبه ساعت ۱۹ در گلزار شهدا با تجلیل از خانواده ۱۰ شهید عملیات رمضان برگزار می شود./

کد خبر 1075488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha