۴۰ درصد مبادلات بین ایران و روسیه با ارز دو جانبه است/تاکید رئیس جمهور منتخب کشورمان بر تداوم حمایت از فلسطین

نقش ارتش در عملیات رمضان، تاکید رئیس جمهور منتخب کشورمان بر تداوم حمایت از فلسطین، واکنش وزارت خارجه به دخالت های آمریکا در اعتراضات اخیر در کوبا، ۴۰ درصد مبادلات بین ایران و روسیه با ارز دو جانبه است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نقش ارتش در عملیات رمضان، تاکید رئیس جمهور منتخب کشورمان بر تداوم حمایت از فلسطین، واکنش وزارت خارجه به دخالت های آمریکا در اعتراضات اخیر در کوبا، ۴۰ درصد مبادلات بین ایران و روسیه با ارز دو جانبه است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۳ تیر است.

اقدامات دفتر برنامه‌ریزی معاونت منابع انسانی در راستای سند تحول قضایی

مهران مهدی پور در تبیین ماموریت‌های این دفتر در حوزه برنامه‌ریزی عنوان کرد: " تدوین نظام برنامه‌ریزی معاونت منابع انسانی "، " اصلاح و بهبود فرآیندهای موجود معاونت" ، "بهینه‌سازی و ارتقاء سامانه‌های داده‌محور" و "استقرار نظام پایش و ارزیابی فعالیت‌ها و فرایندهای معاونت منابع انسانی" از جمله مأموریت‌های محوری این دفتر به شمار می‌روند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن تاکید بر تحقق‌بخشی به مفاد سند تحول قضایی در جریان اجرای برنامه‌های این معاونت، از تشکیل کمیته اجرایی سند تحول دستگاه قضا در معاونت منابع انسانی خبر داد و یکی از اقدامات عملیاتی این کمیته را برگزاری جلسات مستمر با مسئولان واحدهای زیرمجموعه معاونت منابع انسانی به منظور پایش میزان پیشرفت برنامه‌های مرتبط با سند تحول، خواند.

مهدی‌پور همچنین متذکر شد: در سند تحول قضایی ۱۲ برنامه و اقدام با مسئولیت معاونت منابع انسانی قید گردیده و در بسیاری از برنامه‌های سند نیز این معاونت به ‌عنوان همکار، مشارکت دارد. در عین حال در راستای برنامه‌ها و ماموریت‌های ذکر شده گزارش اقدامات واحدهای معاونت بر اساس سند تحول قضایی، به طور مستمر اخذ و به مراجع مربوطه ارایه می‌شود.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در تشریح دیگر اقدامات این دفتر به طراحی، تدوین و برنامه‌ریزی جهت اجرای «نظام فناوری اطلاعات در سطح معاونت»، اشاره کرد و ضمن بیان اینکه در این طرح، ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود جزو اهداف اساسی می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا کارگروه ویژه ای تشکیل و در حال بررسی و آسیب شناسی سامانه‌های معاونت می‌باشد.

 

هوانیروز از جنس عشق و سلحشوری است/ نقش ارتش در عملیات رمضان

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با اشاره به مهمترین رخداد‌های تاریخی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تیرماه، اظهار کرد: نوزدهم تیرماه یادآور گرامیداشت سالروز هوانیروز است که کارکنان این یگان از مقابل محل استقرار حضرت امام خمینی (ره) رژه رفتند و بدین ترتیب نوزدهم تیرماه سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز هوانیروز در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.

 

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: هوانیروز ارتش در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضور مؤثری داشته است؛ یگان هوایی نیروی زمینی ارتش ۱۷۹ شهید را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد که ۷۳ تن از آنان از خلبانان این یگان و ۱۰۶ نفر دیگر از مهندسان فنی و کارکنان این یگان بودند؛ همچنین هوانیروز ۱۴ آزاده در کارنامه خود دارد.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه هوانیروز از جنس حماسه، عشق و سلحشوری است، افزود: این یگان عملیاتی نه‌تن‌ها در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بود، بلکه امروز با حضور خود در عرصه‌های مختلف همواره خدمت به مردم خدمت کرده است.

 

وی افزود: هوانیروز در موضوع سازندگی کشور، مقابله با بحران‌ها، مشارکت در سازندگی کشور، اطفای حریق، نصب دکل‌ها و اسکله‌های نفت، امدادرسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان تسهیل در روند انتخابات همواره حضور موثری داشته است.

 

امیر فولادی با اشاره به سالگرد عملیات مشترک رمضان، گفت: این عملیات در ۲۲ تیرماه سال ۱۳۶۱ علیه دشمن بعثی شکل گرفت و می‌توان گفت نخستین عملیاتی بود که طی آن رزمندگان اسلام هجوم گسترده‌ای به خاک دشمن متجاوز انجام دادند.

 

تاکید رئیس جمهور منتخب کشورمان بر تداوم حمایت از فلسطین

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران در تماس تلفنی اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وی گفت: ایران به دفاع از فلسطین و حمایت از ملت آن ادامه می‌دهد.

 

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد که ایران به دفاع از ملت فلسطین ادامه می‌دهد و در حمایت از ملت فلسطین تا آزادی قدس ثابت قدم است.

 

وی همچنین پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس را تبریک گفت و افزود: این نبرد فصل تازه‌ای را در مبارزه علیه اشغالگران گشود و ثابت کرد که مقاومت گزینه راهبردی برای حل و فصل مساله فلسطین است.

 

رئیسی همچنین ادامه محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد که این محاصره با قانون بین الملل منافات دارد و باید پایان یابد.

 

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه در تماس با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران پیروزی وی را تبریک گفت و باردیگر از ایران بخاطر حمایت از آرمان فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

 

وی همچنین بر تحکیم روابط میان حماس و ایران تاکید کرد و به بررسی نتایج نبرد سیف القدس و پیروزی مقاومت و ملت فلسطین پرداخت.

 

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات اخیر را تبریک گفت و برای رئیسی آرزوی موفقیت کرد.

 

۴۰ درصد مبادلات بین ایران و روسیه با ارز دو جانبه است/ افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات ایران به روسیه

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه شب گذشته (سه شنبه 22 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بنا داریم در ادامه توافق نامه اي که با روسيه داشتيم، ظرفیت های جدید دو کشور متصل شود و روابط در عرصه های مختلف گسترش يابد، گفت: ایران در سال 2001 قراردادی 20 ساله را با روسیه امضا کرد و در مجلس شورای اسلامی هم به تصویب رسید و مقرر شد اگر یکی از دو کشور نسبت به قرارداد و تمدید آن مطلبی دارند یکسال قبل از اتمام مطرح کنند، در غیر این صورت هر 5 سال یکبار تمدید خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این قرارداد الان به شکل خودکار 5 سال تمدید شد، گفت: در نامه ای که مقام معظم رهبری به پوتین نوشتند و پاسخی که پوتین داد موضوع بر این است که این قرارداد را به بیش از دو دهه یا بیشتر کنیم.

 

جلالی با اشاره به اینکه این قرارداد یک موافقت نامه است و حتما نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد گفت: برنامه بر این اساس است که پیش نویس این توافق نامه توسط جمهوری اسلامی ایران تهیه شود که در سفارت جمهوری اسلامی ایران چند ماه برای این موضوع وقت گذاشتیم و پیش نویسی را تهیه و به وزارت امور خارجه کشورمان ارسال کردیم و نهایتاً پس از جمع بندی در داخل کشور این پیش نویس را به طرف روس می دهیم تا آنها هم بررسی کنند و مذاکرات انجام و در نهایت در دولت و مجلس تصویب شود.

 

وی درباره ویژگی های این توافق نامه با بیان اینکه بدلیل اینکه موافقت نامه قبلی 20 سال از عمرش می گذرد نیاز بود که با توجه به شرایط جدید منطقه ای و بین المللی و همچنین روند توسعه ای در ایران و روسیه نوین متن توافق نامه بر این اساس نگاشته شود، ادامه داد: خیلی ها تصوراتشان از روسیه، عصر کمونیستی و تزاری است در حالی که روسیه در 20 سال گذشته پیشرفت های بسیار زیادی را انجام داده و یک روسیه جدید است. از طرف دیگر خیلی از روسها هم جمهوری اسلامی ایران و ایران نوین را با ظرفیت های جدیدی که در ایران اتفاق افتاده نمی شناسند. بنا داریم در این توافق نامه پیش رو ظرفیت های جدیدی که در دو کشور بوجود آمده در کنار همدیگر متصل شود و روابط را در عرصه های مختلف گسترش دهیم.

 

واکنش وزارت خارجه به دخالت های آمریکا در اعتراضات اخیر در کوبا

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص دخالت های آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال اعتراضات اخیر در کوبا با محکوم کردن هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور، خواستار پایان فوری تحریم های یکجانبه امریکا علیه دیگر کشورها از جمله کوبا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: کوبا برای بیش از شش دهه با تحریم های گسترده ایالات متحده آمریکا مواجه بوده که اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم این کشور را بویژه در شرایط پاندمی کرونا با شرایط بغرنجی روبرو کرده است. 

 

خطیب زاده اضافه کرد: در این شرایط که ایالات متحده خود مسئول اصلی مشکلات عدیده ایجاد شده برای مردم کوبا محسوب می شود، در قامت حامی اعتراضات کوبا ظاهر شده و با نقض آشکار قواعد تصریح شده بین المللی در صدد دخالت در امور داخلی این کشور برآمده است. 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن تقبیح تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که عامل مهمی در سختی‌های اقتصادی مردم کوبا می باشد، هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم کرده و بعنوان کشوری که با تحریم های غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا مواجه است، با مردم و دولت کوبا اعلام همبستگی نموده و خواستار پایان فوری تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1075538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha