جامعه را از اقناع سازی و تذکر لسانی درباره حجاب و عفاف محروم کردیم

مولا با بیان اینکه ما جامعه را از دو موهبت «اقناع سازی» و «تذکر لسانی» محروم کردیم؛ گفت: ۸۰ درصد افراد نسبت به فلسفه حجاب اظهار بی اطلاعی کردند و فقط به احترام اسلام و خانواده آن را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدحسن مولا، چهارشنبه(23 تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: شورای فرهنگ عمومی استان امسال تصمیم گرفت کرسی های مطالبه گری با محوریت عفاف و حجاب راه اندازی کند و مسئولین به مطالبات مردم پاسخ دهند و با آنان با صداقت و صراحت صحبت کنند.

 

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با تأکید بر اینکه در زمینه عفاف و حجاب مردم باید به صحنه بیایند؛ افزود: طبق مصوبه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد 12 وظیفه نسبت به حجاب و عفاف دارد که بند یازدهم آن نظارت ستاد در ادارات بر رعایت مصوبات شورا در خصوص عفاف و حجاب است.

 

وی با بیان اینکه وظیفه ما آموزش و ساماندهی گروه های مردمی برای گشت ارشاد مسئولین است؛ گفت:  31 خرداد امسال دومین جلسه شورای امر به معروف استان با 17 دستگاه تشکیل و بی تفاوت شدن قسمت اعظمی از جامعه نسبت به هتک عفت عمومی بررسی شد که چرا مردم در برابر آن بی تفاوت شده و عکس العملی نشان نمی دهند.

 

مولا تصریح کرد: برخی از مسئولین آنگونه که باید اعتقاد به عفاف و حجاب ندارند و به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند و جامعه نیز متوجه این مسئله شده و مردم می گویند وقتی مسئول مربوط به وظیفه خود عمل نمی کند من به عنوان عضو جامعه نسبت به این مسئله احساس وظیفه نمی کنم.

 

وی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون موفق نشدیم بسیجیان را برای گشت ارشاد مسئولین سازماندهی کنیم؛ افزود: فقط نیروهای مردمی پای کار هستند و با کمبود نیرو مواجه هستیم.

 

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان تصریح کرد: گشت های ارشاد مسئولین آنقدر خوب کار کرده که به طور مثال طرح های مردمی آنان در خصوص آب در حال بررسی است زیرا ما کم آبی نداریم بلکه مدیریت آب ضعیف است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما جامعه را از دو موهبت «اقناع سازی» و «تذکر لسانی» محروم کردیم؛ گفت: ۸۰ درصد افراد نسبت به فلسفه حجاب اظهار بی اطلاعی کردند و فقط به احترام اسلام و خانواده آن را پذیرفتند.

 

مولا با تأکید بر اهمیت پوشش و عفت در مردان خاطرنشان کرد: اگر در این باره تأکید بیشتر متوجه زنان است به دلیل ارزش والای زن است.

کد خبر 1075571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha