قرارگاه جهادگران قرآنی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

تفاهم نامه ایجاد قرارگاه جهادی قرآنی بین سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی خراسان جنوبی با هدف رفع بی سوادی قرآنی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، تفاهم نامه ایجاد قرارگاه جهادی قرآنی امروز (۲۳ تیر) بین سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی استان با هدف رفع بی سوادی قرآنی منعقد شد.

 

«مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در جهت تحقق عمومی کردن گفتمان جهادی و تبدیل آن به جریانی عمومی در سطح جامعه، راه اندازی قرارگاه های جهادی در سطح کشور و استان در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: قرارگاه استانی جهادگران قرآنی با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در بین مردم، قرآنی کردن گروه‌های جهادی و مؤسساتی که در حوزه‌های قرآنی با مجموعه دارالقرآن کریم همکاری داشته اند، راه اندازی می شود.

 

هنری با بیان اینکه برای اجرای این برنامه در ابتدا ۶۰ گروه جهادی قرآنی فعال شده اند که در آینده افزایش خواهند یافت، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده گروه‌های سازمان تبلیغات اسلامی و گروه‌های جهادی که زمینه آموزش قرآن را دارند، در سامانه اطلس جهادی با عنوان گروه‌های جهادی قرآن ثبت می‌شوند.

 

حجت الاسلام «احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم آثار و برکات این قرارگاه برای همه مردم استان باشد و خوشبختانه ظرفیت های قرآنی خوبی در سطح خراسان جنوبی داریم که با امضاء این تفاهم‌نامه ساماندهی بهتری شکل خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه فعالیت‌های قرآنی شکل جهادی به خود خواهد گرفت و جهادگران در حوزه‌های دینی با رنگ قرآنی شکل می گیرد.

کد خبر 1075695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha