حضور بخش خصوصی قوی سبب تحول جدی در اقتصاد استان می شود

بازوند گفت : حضور بخش خصوصی قوی می تواند سبب ایجاد تحول جدی در اقتصاد استان شود و برای تحقق این مهم باید بتوانیم از ظرفیت بازارسرمایه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛ « هوشنگ بازوند» در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور صاحب نظران دانشگاهی و به منظور تحلیل نرخ تورم و بیکاری برگزار شد؛ گفت: هر چند نرخ بیکاری استان در ۴ سال گذشته از ۲۲.۲به ۱۴.۹ رسیده و روند کاهشی۷ درصدی بسیار امیدوار کننده بود اما برای رسیدن به میانگین کشوری باید بر اساس سند اشتغال و با لحاظ داشت مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا تلاشی دوچندان داشته باشیم.

 

استاندار کرمانشاه  افزود: حمایت از تولید و رفع موانع با جذب سرمایه گذاری می تواند روند توسعه ای و اشتغالزایی استان را تسهیل و تسریع کند و خوشبختانه با سرمایه گذاری های چشمگیردولت در حوزه نفت و گاز و تربیت نیروی انسانی کارآمد می توانیم آینده ای بسیار مطلوب را برای استان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری پیش بینی کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خسارات وارده به بخش خدمات استان به دلیل بیماری کرونا و قوی بودن این بخش در اقتصاد استان در سال گذشته علی رغم کاهش نرخ بیکاری به دلیل مشکلات مطروحه ۲۷ هزار شغل را از دست دادیم و اگر این شرایط نبود نرخ بیکاری بیش از ۳ درصد کاهش می یافت.

 

بازوند به ضرورت بهره مندی از ظرفیت بازارسرمایه برای تأمین مالی پروژه ها و طرح های اقتصادی اشاره کرد و تصریح کرد: اقتصاد کشور و استان کرمانشاه عموماً بانک محور است و عملاً به دلیل استفاده از تسهیلات به عنوان منابع مالی شاهد بروز مشکلاتی در فرآیند کاری بخش تولید هستیم که با ورود و حمایت دولت موانع رفع می شود اما این مهم راهکار اصلی نیست و باید از جریان سیال سرمایه استفاده کرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.

 

وی حضور بخش خصوصی قوی و دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مالی مناسب را برای سرمایه گذاری در استان برای پیشبرد اهداف بسیار موثر دانست و تأکید کرد: باید تحلیل و بررسی شود که چرا بخش خصوصی توانمند تمایل زیادی به سرمایه گذاری در استان ندارد.

 

استاندار کرمانشاه بازار۵هزار میلیارد تومانی زلزله را یادآور شد و گفت: سهم استان کرمانشاه از این بازار به لحاظ منابع انسانی و تأمین مواد و مصالح نزدیک ۵۰درصد بود در حالیکه خیلی از مصالح در استان هم تولید می شد اما استانهای دیگر بهتر در این بازار حضور پیدا کردند.

 

مقام ارشد استان تصریح کرد: تحول جدی در اقتصاد کرمانشاه نیازمند بخش حضور بخش خصوصی توانمند و قوی است و با مشارکت این بخش با آورده مالی مناسب و استفاده کمتر از منابع دولتی و بانک شرایط آینده را بسیار مطلوب خواهد کرد.  

 

وی افزایش نرخ مشارکت استان را در سنوات گذشته امیدوار کننده خواند و اظهار کرد: امید به یافتن شغل و تقویت فرهنگ کار مزیت است و با تقویت فرآیندهای مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی و حمایت از کسب و کارها می توانیم زا این ظرفیت استفاده و روند کاهشی نرخ بیکاری را تداوم بدهیم.

 

استاندار کرمانشاه به تحلیل نرخ بیکاری سه ماهه اول سال۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره داشت و گفت: از مدیران و فرمانداران انتظار داریم در سه ماهه دوم تلاش بیشتری برای پیشبرد اهداف بر اساس اسناد تدوین شده به ویژه سند اشتغال و سند رفع موانع تولید داشته باشند.

 

کد خبر 1075697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha