بیمارستان رسول اکرم(ص) از حیث کرونا پاک است/ مردم نگران نباشند

قنبرپور با بیان اینکه بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت از حیث کرونا بیمارستانی کاملا پاک است گفت: مردم نگران نباشند و می‌توانند با خیال راحت برای درمان بیماری‌های خود به این بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا قنبرپور» امروز (چهارشنبه،  23 تیر) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته تامین اجتماعی به مردم، بازنشستگان و جامعه کارگری که بخش عمده بیمه شدگان تامین اجتماعی را کارگران تشکیل می‌دهند اظهارکرد: بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت در حال حاضر تنها بیمارستان سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان در پاسخ به این پرسش که کار بیمارستان قلب تامین اجتماعی به کجا رسیده است تصریح کرد: این موضوع یک معضل اساسی ما در استان گیلان است زیرا تنها بیمارستان بخش دولتی که بیماران را تقبل و پذیرش می‌کند، بیمارستان حشمت است و ظرفیت پایینی دارد و نمی‌تواند پاسخگوی همه بیماران قلبی باشد.

 

وی بیمارستان رسول اکرم(ص) را تنها بیمارستان تامین اجتماعی گیلان خواند و گفت: از حدود سه سال پیش موافقت اصولی ساخت مرکز انژیوگرافی را دریافت کردیم اما این امر هرگز عملیاتی نشد از طرفی در چند ماه گذشته مجددا مراحل مقدماتی و عملیاتی این پروژه را آغاز کردیم.

 

قنبرپور اذعان کرد: ساخت مرکز انژیوگرافی شامل بخش قلب و جراحی در محوطه بیمارستان رسول اکرم(ص) جزو پروژه‌های سال 1400 گنجانده و اعتبار آن هم تخصیص داده شده است و امیدواریم این ماه بتوانیم کلنگ عملیات اجرایی آن را بزنیم از سویی حدس ما این است که تا پایان 1401 طرح مذکور آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

بیمارستان رسول اکرم(ص) استان تنها بیمارستان تامین اجتماعی محسوب می‌شود

سرپرست مدیریت درمان گیلان با تاکید بر اینکه بیمارستان رسول اکرم(ص) استان تنها بیمارستان تامین اجتماعی محسوب می‌شود اذعان کرد: انجام مراحل درمانی برای سایر بیمارانی که تحت پوشش نیستند هم در این بیمارستان با تعرفه یکسان انجام می‌شود و در این بیمارستان پزشکان و اساتید شاغل شخصا اقدام به درمان کرده و فرانشیزی هم بابت آن دریافت نمی‌کنند.

 

قنبرپور راه‌اندازی بخش تروما حوادث و سوانح را از دیگر اقدامات چند ماه گذشته تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد و گفت: در بیست سال گذشته همه به بیمارستان پورسینا هدایت می‌شدند با توجه به وجود پزشکان مقیم داخلی، جراحی، زنان، ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب ما هرگونه بیمار ترومایی را در اینجا پذیرش می‌کنیم و به ندرت اتفاق می‌افتد بیماری را به پورسینا یا سایر مراکز ارجاع دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه بیماران سوانح جاده‌ای مستقیما به پورسینا برده می‌شوند عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از این افراد ممکن است غیر از مسایل مغزی و ارتوپدی مشکلات دیگری داشته باشند و احتمال وجود ضایعات و پارگی‌های عروق بزرگ که درمان آن فوق تخصصی است در آن‌ها وجود دارد با هدف حفظ جان بیماران اورژانس تمام بیماران مولتی تروما را به مرکزی می‌برند که تمام عارضه‌های داخلی آن‌ها را پوشش بدهد. 

 

*درمانگاه تخصصی زخم دیابتی تامین اجتماعی گیلان راه‌اندازی شد

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان دومین کار بزرگ این دستگاه را راه‌اندازی بخش فوق تخصصی ریه اعلام کرد و ابراز داشت: راه‌اندازی کلینیک فوق تخصصی تامین اجتماعی برای درمان دیابت و فشار خون انجام شده است زیرا بزرگترین گروه بیماری‌ها در کشور ما دیابت و فشار خون محسوب می‌شد و از هرکجای گیلان که به درمانگاه تامین اجتماعی مراجعه کنند مراحل درمان آن‌ها انجام می‌شود.

 

قنبرپور با بیان اینکه درمانگاه تخصصی زخم دیابتی تامین اجتماعی گیلان هفته قبل در سطح استان راه‌اندازی شد اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان زخم دیابت در بخش‌ها و بیمارستان‌های خصوصی بسیار گران است این کار انجام شد و در درمانگاه تامین اجتماعی زخم‌های دیابتی را رایگان درمان می‌کند.

 

وی از دیگر اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی را راه‌اندازی بخش آی سی‌ یو نوزادان اعلام کرد و در تشریح این مطلب ابراز داشت: این بخش  برای نوزادانی است که به صورت زودرس متولد شده‌اند و برای درمان آن‌ها در بیمارستان رسول اکرم(ص) پنج تخت ان آی سی یو و پنج تخت پشتیبان اختصاص داده شده است.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان در بخش کرونا هم توضیحاتی ارائه داد و با تاکید بر اینکه بیمارستان رسول اکرم محلی است برای درمان تمام بیماری‌ها بیان داشت: تعداد بیماران کرونایی نیازمند بستری در حدی نیست که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عهده بستری آن‌ها برنیاید بنابراین این کار در وهله اول به عهده خود دانشگاه علوم پزشکی است و در وهله دوم بخش خصوصی می‌تواند وارد شود.

 

قنبرپور بیمارستان رسول اکرم را در شرایط حال حاضر کرونایی بیمارستانی پاک که هیچ بیمار کرونایی را بدوا بستری نمی‌کند اعلام کرد و افزود: بیمارانی هم هستند که مثلا برای جراحی به این بیمارستان مراجعه کرده و بعد از آنکه فهمیدیم که کرونایی هستند به همین خاطر  برای آن‌ها یک بخش اختصاصی بستری و یک بخش ویژه آی سی یو در نظر گرفته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه برای بیماران کرونایی که در حین درمان سایر بیماری‌ها در بیمارستان رسول اکرم‌(ص) شناسایی شده‌اند یک بخش اختصاص داده شده است اضافه کرد: بنابراین مردم با خیال راحت می‌توانند برای درمان بیماری‌های خود به این بیمارستان مراجعه کنند و هیچ نگرانی نیست چون رسول اکرم(ص) پاک‌ترین بیمارستان گیلان است.

 

*بیمارستان لنگرود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان به یکی دیگر از اقدامات این دستگاه در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ما در شرق گیلان واقع در لنگرود یک بیمارستان در حال احداث داریم که حدود 60 تا 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان 1401 این بیمارستان 65 تختخوابی افتتاح شود.

 

قنبرپور اجرای طرح حمایت مالی توسط سازمان تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کلیه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در کل کشور اگر به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند، درمانشان رایگان است و فرانشیزی در نظر گرفته نمی‌شود و در شهرهایی که تامین اجتماعی مراکز ملکی ندارد هم درمان بیمه،شدگان به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه شاید در غرب استان گیلان واقع در تالش هم یک بیمارستان تامین اجتماعی در نظر گرفته شود تصریح کرد: روند ساخت و عملیات اجرایی این بیمارستان احتمال دارد از سال آینده شروع شود.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان افزود: بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی تهران و برخی شهرستان‌ها که با تامین اجتماعی قراردادی ندارند و بیماران صورتحساب می‌آورند بررسی آن چند ماه طول می‌کشید بنابراین با تمهیداتی که به عمل امد در حال حاضر تمام اسناد خسارات متفرقه‌ای که به ما می‌رسد حداکثر در 15 روز بررسی و مبالغ پرداخت می‌شود.

 

قنبرپور به روز رسانی پرداخت‌های سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد را هم متذکر شد و عنوان کرد: پرداخت‌های تامین اجتماعی تا پایان 1399 به شکل صد در صد انجام و در سه ماهه امسال پزشکانی که نسخه‌های الکترونیک داشتند حق‌الزحمه آنان هم به صورت  صد در صد پرداخت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های خصوصی برای لیست بیمه‌شدگان خود که هر ماه به تامین اجتماعی ارایه می‌دهند دیگر پولی پرداخت نمی‌کنند و مبالغ آن‌ها از مطالباتشان پرداخت می‌شود اذعان کرد: تامین اجتماعی در بخش خرید راهبردی و خرید خدمت از بخش خصوصی هم پرداخت‌های به روزی دارد.

 

* مشارکت بیش از 90 درصد پزشکان از نسخه نویسی الکترونیک 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان از استقبال و مشارکت بیش از 90 درصد پزشکان از نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و یادآور شد: پرداخت فرانشیز در همان شب به حساب پزشک از جمله مزایای نسخه نویسی الکترونیک است و سازمان تامین اجتماعی در حوزه نسخه الکترونیک نیز پیشرفت فیزیکی 90 درصدی دارد زیرا تمام زیرساخت‌های آن فعلا فراهم نشده است.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان با اشاره به این نکته که نسخه الکترونیک مزایای بسیار زیادی دارد یادآور شد: نسخه‌های الکترونیک به این صورت است که تا زمانی که بیماران همه داروهای خود را نگرفته‌‌اند  اعتبار دارد و اگر 20 قلم آزمایش برایشان نوشته شده باشد هم می‌تواند حتی در سه آزمایشگاه آزمایش خود را انجام بدهند.

 

قنبرپور اینکه از حدود هزار و 200 پزشک طرف قرارداد با تامین اجتماعی حدود هزار نفرشان در نسخه نویسی الکترونیک شرکت کردند را متذکر شد و افزود: از پزشکانی که طرف قرارداد تامین اجتماعی نیستند هم هزار نفر در نسخه نویسی الکترونیک شرکت کردند به بیان دیگر در کل از سه هزار پزشک گیلان حدود دو هزار نفر به نسخه نویسی الکترونیک ملحق شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه هفته آینده قرار است پروژه مجتمع تخصصی و فوق تخصصی درمانگاهی تامین اجتماعی در محوطه بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت کلنگ‌زنی شود تصریح کرد: حدود ۱۰ مرکز و فوق تخصص تامین اجتماعی در این مجتمع متمرکز خواهند شد با بیش از هفت هزار متر مربع که بزرگترین مجتمع درمانی تخصصی و فوق تخصصی کشور خواهد شد.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان بیمارستان رسول اکرم(ص) را از حیث مساحت و محوطه بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: این بیمارستان تامین اجتماعی استان گیلان چیزی در حدود 22 هکتار محوطه دارد.

 

قنبرپور از پذیرش سالانه 700 بیمار در درمانگاه پلی‌کلینیک شماره یک تامین اجتماعی رشت خبر داد و گفت: ظرفیت این مرکز کمتر از این مقدار است و باید بار آن کم شود بنابراین ساخت مجدد ساختمان قدیمی پلی کلنیک را در دست داریم که مجتمع پلی کلنیک دوم شهر رشت محسوب می‌شود و برای آن فعلا 14 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و قرار است تا پایان 1401 ساخته شود.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان عنوان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان پس از اجرایی شدن قانون الزام در سال 1369 با سه مرکز پلی کلینیک تخصصی رشت، درمانگاه لاهیجان و درمانگاه اسالم کار خویش را آغاز کرد.

 

قنبرپور ابراز داشت: در حال حاضر مدیریت درمان گیلان در بخش درمان مستقیم با 14 مرکز و در بخش درمان غیرمستقیم با 2 هزار و 187 مؤسسه درمانی طرف قرارداد به بیش از یک میلیون و دویست هزار بیمه شده در سطح استان گیلان خدمات درمانی مطلوب ارائه می‌کند.

 

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان اذعان کرد: جمعیت گیلان طبق آخرین آمار 2 میلیون و 531 هزار نفر برآورد شده است و بر اساس آمار دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی بالغ بر یک میلیون و 200 هزار بیمه شده اصلی و تبعی است.

 

وی افزود: سامانه ارتباط با مشتریان سازمان تامین اجتماعی CRM به منظور تسهیل در ارتباط ارباب رجوع با سازمان ایجاد شده و بیمه شدگان و مراجعین به مراکز درمانی و بیمه‌ای سازمان می‌توانند جهت ثبت شکایات و پیشنهادات خود در سامانه از طریق پورتال سازمان، تماس تلفنی 1420 و ارسال پیامک به سامانه 10001420 اقدام کنند.

 

قنبرپور پراکندگی جغرافیایی مراکز درمانی ملکی استان گیلان را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: این مراکز شامل یک بیمارستان، دو پلی کلینیک تخصصی، شش درمانگاه تخصصی، چهار درمانگاه عمومی و یک کلینیک مستقل داندانپزشکی است.

کد خبر 1075716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha