گزارش شبستان از دومین نشست کمیته استانی ستاد اربعین حسینی در کرمان

دومین نشست کمیته استانی ستاد اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ با حضور استاندار و اعضای کمیته برگزار و مباحثی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، چهارشنبه(23 تیر) در دومین نشست کمیته استانی ستاد اربعین حسینی در سال جاری؛ با اشاره به تدارک احداث ساخت زائرسرای استان کرمان در اهواز  گفت: ساختار اجرا و طراحی و تصمیم گیری را کارگروهی که نماینده هیئت امنا است با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری انجام دهد.

 



استاندار کرمان  با تأکید بر اینکه این زائرسرا باید جدای از پذیرش زوار اربعین؛ در طول سال نیز پذیرای زائران راهیان نور و... هم باشد؛ افزود: راجع به تأمین هزینه آن هیچ نگرانی نداریم چون امام حسین علیه السلام، آن را جور می کند.

 



پیش از وی؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با ارائه گزارشی از کمیته زیرساخت گفت: بعد از جلسه 15 اردیبهشت سال جاری در خصوص احداث زائرسرای استان کرمان در اهواز برآورد هزینه شد و برنامه زمانبندی اجرا هم آماده و پیوست طرح نیز مشخص و در خصوص پیمانکار هم با سپاه توافق کردیم.

 




معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: این زائرسرا در ایام اربعین در اختیار ستاد اربعین با مدیریت مسئول مربوطه باشد و در ایام سال سپاه همکاری خواهد داشت.

 




محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به احتمال اعزام زائر به کربلا در ایام عرفه و اربعین گفت: هنوز هیچ یک قطعی نیست و با توجه به نزدیک بودن ایام عرفه باید زودتر اعلام شود.

 



وی ادامه داد: ستاد اربعین کشور با وزارت امور خارجه ایران و بهداشت عراق مذاکراتی داشتند ک به نتایجی هم رسیدند که اگر مشکل خاصی پیش نیاید و ستاد کرونا هم موافقت کند، اعزام زائر به شکل محدود در ایام اربعین انجام خواهد شد.

 

 


عرب نژاد تصریح کرد: سازمان حج نیز مسئله را دنبال می کند و توافقاتی نیز از ستاد کرونا و کشور عراق گرفته و اگر مشکلی پیش نیاید اعزام زائر به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا در ایران و عراق انجام می شود.

 

 


وی خاطرنشان کرد: اعزام زائر در عرفه صرفا" به صورت هوایی خواهد بود و چون پروازها فقط از تهران و مشهد انجام می شود؛ پیشنهاد دادیم از کرمان، یزد، شیراز و اصفهان نیز یک پرواز مشترک داشته باشند تا هر هفته یکی از استان ها مبدا قرار بگیرد.

 



علی متقی هم گفت: ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان در حال حاضر ۴۳ موکب ثبت نامی را آماده اعزام دارد اما تا کنون هیچ مجوزی برای اعزام صادر نشده لذا نه می توانیم بگوییم شرایط برای اعزام کاملا" فراهم و نه می توان گفت کاملا" منتفی است.
 

کد خبر 1075719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha