مشاوره و آزمايش ژنتيك براي مددجويان بهزيستي رايگان است

فیروزی در مراسم افتتاح بخش سونوگرافي بنياد ژنتيك خراسان رضوي گفت: تحقيقات مشترك در زمينه معلوليت‌هاي ژنتيك و بيماري‌هاي مادرزادي استان با همكاري بخش غير دولتي در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» امروز سه شنبه (۲۳ تیر) در مراسم بنياد جامع پيشگيري از بيماري‌هاي مادرزادي و ژنتيك بیان کرد: اين بنياد ساختار خيريه دارد و تمام اموال و تجهيزات آن وقف سازمان بهزيستي است.

 

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي با اشاره به داده‌هاي علمي بدست آمده از تجربيات ده ساله‌ي اين مركز گفت: داده‌هايي كه در اين مركز از آزمايش‌ها و مشاوره‌هاي ژنتيك بدست آمده و در يك بانك جامع جمع‌آوري گرديده، مي‌تواند مبناي تحقيقات مشترك علمي در زمينه‌ي علل معلوليت‌ها و بيماري‌هاي مادرزادي قرار گيرد.

 

وي ضمن قدرداني از نيكوكاراني كه در اين مجموعه خدمات رايگان مشاوره‌اي به مراجعين ارائه مي‌كنند گفت: خوشبختانه با تعامل بسيار خوبي كه اين مجموعه با بهزيستي دارد آزمايشات بسيار گران‌قيمت ژنتيك را براي مددجويان بهزيستي به صورت رايگان انجام مي‌دهد.

 

فيروزي گفت: اين بنياد با فعاليت‌هاي علمي درخشان و تأثيرات بسيار خوبي كه در زمينه‌ي علل بيماري‌هاي كودكان و معلوليت‌ها در استان گذاشته، در زمره‌ي افتخارات بهزيستي، استان و نظام است و نشان مي‌دهد كه دانشمندان و خيرين ما مي‌توانند با كمك يكديگر، افتخارآفريني‌هاي بزرگي در صحنه‌ي علمي كشور داشته باشند.

 

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي با اشاره به طرح غربالگري ژنتيك كه در مجلس در دست بررسي است گفت: من افتخار داشتم كه در اين زمينه با برخي نمايندگان مجلس ملاقات و گفتگو داشته باشم و دغدغه‌هاي آنان در مورد غربالگري ژنتيك را متوجه شدم.

 

فيروزي گفت: بسياري از عزيزان نماينده‌ي مجلس، نگراني‌شان دو موضوع بالا بودن هزينه‌هاي غربالگري و دقيق نبودن تشخيص‌ها بود ولي در اصل موضوع غربالگري، مخالفتي نداشتند.

 

وي با اشاره به فعاليت‌ها و بررسي‌هاي علمي اين مجموعه گفت: نتيجه‌ي اين فعاليت‌ها كه حاصل آن داده‌هاي پژوهشي بسيار مهمي براي كشور مي‌باشد بايد به سطح عمومي بيايد و براي جامعه و مسؤولين كشور هم ارائه شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در اين صورت قانون‌گذار يا ساير نهادهاي تصميم‌گير كشور اگر بخواهند به قانون يا تصميمي برسند با توجه به اين داده‌ها و نتايج پژوهش‌هاي اين مركز، مي‌توانند بهتر و مؤثرتر تصميم بگيرند.

 

 

 

کد خبر 1075730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha