افزایش ۲۵ درصدی قیمت سیمان در پی قطعی برق

بابازاده گفت: قیمت سیمان به دلیل قطعی برق و تعطیلی کارخانجات سیمان ۲۵ درصد در بازار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا بابازاده» ظهر امروز (چهارشنبه 23 تیر) در جلسه تنظیم بازار شهرستان گرگان اظهار کرد: در بخش روغن موتور و سایر محصولات این حوزه افزایش قیمت حوزه صنعتی داشتیم و مصوبه دولت از سوی انجمن اجرا شده است.

 

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان  ادامه داد: در تامین روغن موتور به وسایل دیزلی با مشکل رو به رو هستیم و چون در بحث کشاورزی قرار داریم و عموما واحدهای حمل و نقل کشاورزی دیزلی است لذا با کمبودهایی رو به رو شدیم که با نمایندگی روغن سپاهان که در استان نمایندگی دارند و مدیرعامل پالایشگاه تهران رایزنی شده و قول مساعد در این زمینه گرفتیم.

 

بابازاده بیان کرد: بررسی ما نشان می دهد صنایع  به دنبال افزایش قیمت هستند تا با قیمت جدید نسبت به عرضه روغن موتورها  اقدام کنند.

 

وی بابیان اینکه شاهد کاهش قیمت کود اوره هستیم و فصل مصرف آن عبور کرده است، افزود: در بحث فولاد نیز سه تا 12 درصد افزایش قیمت را شاهد هستیم بیشتر این افزایش به عرضه در بورس بر می گردد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در سیمان نیز تا 25 درصد افزایش قیمت داشتیم و دسترسی به سیمان برای پیمانکاران سخت شده است و به دلیل قطعی برق قالب کارخانجات سیمان به سمت تعطیلی رفتند که از جمله می توانیم به کارخانه سیمان پیوند گلستان اشاره کرد.

 

بابازده بیان کرد: انبارهای سیمان به انتهای بار رسیده است و روند افزایش سیمان و نایاب شدن آن آسیب های جدی را به همراه خواهد  داشت.

 

وی یادآور شد: در بحث تولید و عرضه سیمان در کشور مشکلی نداریم و با مساعد شدن هوا امیدواریم تصمیم ملی اخذ شود و این کارخانجات سیمان به مدار برگردد.

 

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به سامانه جدید عرضه مرغ اشاره کرد و گفت: آمار بین جهاد کشاورزی و وزارت صمت اختلاف داشت و در این راستا از ظرفیت اداره پست استفاده شد تا محوله ها رهگیری شود.

 

بابازاده بیان کرد: 408 تن در شهر گرگان کالا در چرخه بازار قرار گرفته که می توانیم به 36 تن گوشت منجمد و 153 تن شکر اشاره کرد.

 

کد خبر 1075742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha