افتتاح ۱۰ واحد مسکونی ویژه توانخواهان بهزیستی استان مرکزی

همزمان با هفته بهزیستی ۱۰ واحد مسکونی ویژه توانخواهان بهزیستی استان مرکزی افتتاح شد.

«زهرا امینی» با اشاره به اینکه مسکن مهمترین نیاز اقشار مختلف به ویژه خانواده های تحت پوشش بهزیستی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: 10 واحد مسکونی مددجویی همزمان با سراسر کشور  از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور وحجت الاسلام والمسلمین حاج آقا  فاطمی  امام جمعه شهر کارچان به توانخوهان بهزیستی استان مرکزی واگذار شد.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این آیین 2075 واحد مسکونی از طریق ویدئو کنفرانس در سطح کشور افتتاح شد، افزود: این واحدهای به افراد دارای معلولیت و مددجویان، به مناسبت هفته بهزیستی  تحویل داده شد.

 

وی با بیان اینکه این واحدها به صورت خودمالکی هستند، بیان کرد: 5 واحد مسکونی آن در قالب تفاهم نامه تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول می باشد که از کمک بلا عوض 30 میلیون تومانی بهره مند شده اند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: 15 میلیون تومان آن را نیز بنیاد مستضعفان، 10 میلیون بهزیستی و 5 میلیون تومان هم انجمن خیرین پرداخت نموده و مابقی سهم آورده خود مددجو بوده است .

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه 5 واحد مسکونی نیز مربوط به سایر خانواده های تحت پوشش بوده است، گفت: این واحدها بیشتر به صورت احداثی در روستا و واحدهای آسیب دیده از سیل که در فروردین ماه 98 تخریب شده بودند می باشد.

 

امینی اضافه کرد: بهزیستی تا سقف 10 میلیون تومان برای هر واحد کمک کرده، 15 میلیون تومان کمک بنیاد مستضعفان و 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره 4/0 بوده است.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه تمام گروه‌های تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار دارند، ادامه داد: در واقع سازمان برای تمامی گروه‌های تحت پوشش خود برنامه‌ریزی می‌کند که این اقشار عبارت از معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولین مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبود یافتگان هستند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای طرح نهضت مسکن سازمان بهزیستی کشور تعداد  2300 واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش این اداره کل  واگذار شده است

کد خبر 1075768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha