انتخاب هیات امنا وراثتی نیست/ نقش کارآمد کانون های مساجد

حجت الاسلام ابطحی گفت: انتخاب هیات امنا وراثتی نیست و باید افراد جدید انتخاب و حکم سه ساله بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «صادق ابطحی« در گردهمایی روحانیون، متولیان مساجد و مدیران مسئول کانون های مساجد تیران و کرون افزود: انتخاب هیات امنا مسجد نباید وراثتی باشد که یک فرد پس از خودش این مسئولیت را به فرزندانش واگذار کند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: انتخاب هیات امنا وراثتی نیست و باید افراد جدید انتخاب و حکم سه ساله بگیرند و پس از این دوران حتما تکلیف فعالیت آنان باید مشخص شود تا نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشند.

 

وی اضافه کرد: امور مساجد در شهرستان باید این موضوع را پیگیری کند تا حکم هیات امنا و امام جماعت برای مساجد صادر و تعیین شود.

 

حجت الاسلام ابطحی به رعایت نظم مالی اشاره کرد و گفت: باید ترازمالی و حساب بانکی برای هر مسجد جهت اجرای فرآیند های مالی مشخص شود و شفافیت در عملکرد داشته باشند.

 

وی ادامه داد: این موضوع نقش مهمی در جلب اعتماد عمومی خواهد داشت و همکاری مردمی را نیز همراه کرده و نگرانی و دغدغه ای هم ایجاد نمی شود.

 

*مساجد رقیب زیادی برای جذب افراد دارند

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه جذب به مسجد مهم است، تصریح کرد: باید خلاقیت و برنامه ریزی متنوعی در جذب افراد انجام شود تا قشر جوان و نوجوان به این مراکز بیایند.

 

وی اضافه کرد: مساجد رقیب زیادی مثل فرهنگسرا و نهادهای و گروه های دیگر برای جذب افراد دارند پس باید در این مسیر متولیان و مسئولان امر نقش خود را ایفا کنند.

 

حجت الاسلام ابطحی خاطرنشان کرد: پذیرایی و همدلی با جوانان و نوجوانان سبب جذب آنان خواهد شد که در این میان هیات امنا و امام جماعت نقش خود را ایفا کنند.

 

وی اضافه کرد: هدیه دادن و پذیرایی و خوش رفتاری قدرت خوبی در جذب افراد دارد و هیات امنا مسجد برای این موضوع همکاری کنند.

 

حجت الاسلام ابطحی به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: این مراکز نقش کارآمد در جذب افراد داشتند و فعالیت های فرهنگی مساجد را رونق داده اند.

کد خبر 1075803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha