زمینه همزمان حفظ قرآن و تحصیل برای دانش آموزان دختر جهرمی مهیا شد

نیک فر گفت: با راه اندازی اولین مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان جهرم زمینه همزمان تحصیل و حفظ قرآن برای دانش آموزان دختر پایه هفتم ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، امروز (چهارشنبه ۲۳ تیر) با حضور مسئولان شهرستان جهرم، برای اولین بار در استان فارس و دومین بار در کشور مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل «یاس نبی (س)» در این شهرستان افتتاح شد.

 

«مهدی نیک فر» در آیین افتتاحیه این مدرسه، گفت: از سال تحصیلی جدید، دانش آموزان دختر  پایه هفتم می توانند با ثبت نام در دارالتحفیظ بیت الاحزان و گزینش در کلاس های حفظ قرآن کریم شرکت کنند و هم زمان تحصیل رسمی خود را نیز ادامه دهند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این امکان با انعقاد تفاهم آموزش و پرورش با موسسه قرآنی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» ایجاد شده است، افزود: با راه اندازی این مدرسه از این پس دانش آموزان دختر پایه هفتم شهرستان جهرم می توانند با ثبت نام در یکی از مدارس دولتی شهر و درخواست  شرکت همزمان در کلاس های آموزش حفظ قرآن کریم  بدون حضور در کلاس های مدرسه ادامه تحصیل دهند.

 

وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان امکان حضور در امتحانات نوبت اول دی ماه و نوبت دوم خردادماه را دارند و نمره پایانی هر نوبت به عنوان نمره مستمر محسوب می شود، خاطرنشان کرد: منظور کلاس های فوق برنامه تحصیلی برای آمادگی بیشتر دانش آموزان در امتحانات در مدرسه قرآنی برگزار می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم ابراز امیدواری کرد که برای سال آینده نیز بتوانیم این طرح را برای دانش آموزان پسر شهرستان جهرم اجرایی کنیم.

کد خبر 1075824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha