عشایر خراسان جنوبی نیازمند ۷ میلیارد تومان برای آبرسانی هستند

عصمتی پور گفت: امسال به دلیل خشک شدن ۲۴۰ چاه مالداری، خشکسالی و گرمای شدید؛ عشایر خراسان جنوبی برای آبرسانی به موقع نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار هستند.

«مهدی عصمتی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: امسال به دلیل خشکسالی و خشک شدن چاه های مالداری استان خراسان جنوبی به هفت هزار و 600 خانوار آبرسانی سیار انجام می شود این در صورتی است که سال گذشته آبرسانی سیار به چهار هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری انجام می‌شد.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از خشک شدن 240 چاه مالداری عشایر در استان خبر داد و افزود: امسال به دلیل خشکسالی حاکم و گرمای شدید؛ دو برابر سال گذشته آبرسانی به محلات عشایری در دستور کار است.

 

وی از آبرسانی سیار به محلات عشایری با 23 دستگاه تانکر آبرسان خبر داد و گفت: این تعداد دستگاه برای آبرسانی کم است، لذا با دستور استاندار، قرار گاه آب در استان تشکیل شده تا از بحران تامین آب عشایر در فصل گرم عبور کنیم.

 

وی بیان کرد: هم اکنون در بحث آبرسانی به محلات عشایری دو میلیارد و 900 میلیون تومان دیون به تشکل های عشایری داریم، خواهشمندیم با توجه به شرایط سخت خشکسالی فرمانداران در کمیته های برنامه ریزی به عشایر استان کمک کنند.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در پیش بینی اعتباری امسال؛ حدود هفت میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به عشایر درخواست کرده ایم، گفت: امور عشایری آب دام عشایر را هم به صورت رایگان به دلیل شرایط سخت خشکسالی و گرمای شدید حمل می کند.

 

عصمتی پور تصریح کرد: امور عشایری استان در حال حاضر برای تامین به موقع آب عشایر نیازمند پنج دستگاه تانکر آبرسانی است تا عشایر با مشکل مواجه نشوند.

 

وی مهمترین مشکل در زمینه تامین آب عشایر را کمبود اعتبار عنوان کرد و افزود: برای آبرسانی به عشایر نیازمند توجه ویژه هستیم تا تابستان گرم امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم، استاندار خراسان جنوبی برای امور عشایر همکاری ویژه دارد، لذا از فرمانداران هم خواستاریم در کمیته های برنامه ریزی شهرستان که در حال برگزای است برای تامین آب شرب عشایر اعتباری در نظر بگیرند تا آب به موقع تامین و عشایر با مشکل مواجه نشوند.  

 

 

 

کد خبر 1075878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha