واگذاری ۱۵ طرح سرمایه گذاری به بخش خصوصی در ستاد توسعه خاوران

ملانوری از مبادله تفاهم نامه برای اجرای ۱۵ طرح سرمایه گذاری با بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۴ تیر) در ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: در راستای شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» قرارگاهی تشکیل شده است و موانع مسیر تولید و پیشنهادات برای رفع آن بررسی خواهد شد تا این اقدام در راستای ستاد توسعه خاوران به حرکت های جهشی و توسعه همه جانبه استان کمک کند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان استان حمایت شود، افزود: تعدادی از دانش‌آموزان دارای استعدادها و ایده‌های بسیار خوبی هستند که در جشنواره های مختلف صاحب رتبه بودند اما متاسفانه این ایده ها تبدیل به پروژه اجرایی نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ پژوهش‌سرای دانش آموزی در استان فعال است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به آنان اختصاص می یابد تا این ایده‌ها را تبدیل به طرح کرده و با همکاری بخش خصوصی در قالب کارگاه‌های کوچک فعال کنیم و دانش‌آموزان امیدوار و فعال شوند.

 

ملانوری در ادامه هدف حمایت از تبدیل ایده های دانش آموزی به طرح را ایجاد اعتماد به نفس و تقویت خودباوری دانست و تأکید کرد: طی ۲ هفته آینده نمایشگاهی از تولیدات دانش آموزی بر اساس ایده‌ها راه اندازی می شود تا به زودی ما پشتیبانی کنیم تا این ایده ها تبدیل به طرح شوند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است، بیان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه ۱۵ طرح سرمایه گذاری با مبلغ بیش از چهار هزار میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران با بخش خصوصی امضا و مبادله شده که وارد فاز اجرا شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در قالب این ستاد به بحث‌های فرهنگی و اجتماعی هم ورود کرده‌ایم و تاکنون تحت عنوان مسئولیت اجتماعی با سرمایه‌گذاران، بیش از ۵۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده است.

 

ملانوری در پایان با اشاره به ذخایر معدنی استان، گفت: در ادامه برنامه‌ریزی برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به استان خراسان جنوبی با محوریت اینکه به دنبال فعال سازی ذخایر معدنی استان هستیم، امروز تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از معادن کوچک مقیاس مس با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در ستاد توسعه خاوران امضا و مبادله شد.

 

 

کد خبر 1075883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha