شهرستان های خراسان جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفتند

میر جلیلی گفت: تمامی شهرستان های خراسان جنوبی به ریاست فرمانداران و تیم های امدادی و عملیاتی از امروز(۲۴ تیر) تا روز یکشنبه هفته آینده به حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

«سید ابوالحسن میرجیلیلی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: از امروز(24 تیر) تا روز یکشنبه هفته آینده استان خراسان جنوبی شاهد بارش های رگباری خواهد بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان بارندگی ها زیاد نخواهد بود، افزود: اما بارندگی ها در یک بازه زمانی محدود به صورت رگباری و شدید خواهد بود لذا از مردم خواستاریم امروز و فردا جمعه در صورتی که کار ضروری ندارند به روستاهای ییلاقی و مناطق کوهپایه ای سفر نکنند.

 

میر جلیلی در ادامه از وزش باد شدید به همراه گرد و خاک و بارش های رگباری طی امروز و فردا(۲۴ و ۲۵ تیر ) خبر داد داد و گفت: با توجه به سرعت وزش باد احتمال خسارت به درختان میوه، سازه های سبک و شبکه های انتقال برق و تابلوهای هشدار دهنده وجود دارد، لذا دامداران و کشاورزان باید تمهیدات لازم را انجام و مستحدثات خود را محکم و ایمن کنند.

 

وی از آماده باش تمامی تیم های امدادی و عملیاتی شهرستان های خراسان جنوبی خبر داد و افزود:  تمامی تیم های امدادی و عملیاتی شامل جمعیت هلال احمر، اتش نشانی، راهداری، پلیس راه و تکنسین های اورژانس به نمایندگی فرمانداران به حالت آماده باش قرار گرفتند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و نفوذناپذیری خاک بر اثر خشکسالی متوالی در استان خراسان جنوبی، احتمال وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع خسارت نیز محتمل است.

 

 

 

کد خبر 1075887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha