کارگروه تخصصی مجلس تسهیل ازدواج جوانان را بررسی می‌کند

محمدیاری اشتغال را مهم‌ترین معضلی که در مسیر ازدواج جوانان قرار دارد دانست و گفت: کارگروهی تخصصی در مجلس تشکیل شده و قصد داریم در قالب آن موضوع تسهیل ازدواج جوانان را مورد بررسی قرار دهیم.

«حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل جوانان برای ازدواج و تشکیل زندگی محسوب می‌شود اظهار داشت: کارگروهی تخصصی در مجلس تشکیل شده و قصد داریم در قالب آن موضوع تسهیل ازدواج جوانان را در شکل‌ها و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس تدوین یکسری از راهکارها و اجرای برنامه‌هایی در دولت آینده را هم برای رفع مشکل بیکاری و کمک به جوانان لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: مجلس برای تسهیل در امر ازدواج جوانان اهتمام خوبی دارد اما لازم است دولت هم به عنوان قوه مجریه در این راستا قدم‌های لازم را بردارد.

 

محمدیاری از آمادگی مجلس برای رفع مشکلات موجود در مسیر ازدواج جوانان و همکاری متقابل و سازنده با دولت جدید را هم مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: مجلس به عنوان قوه مقننه و دولت به عنوان قوه مجریه با تعاملات دو طرفه خود می‌توانند زمینه‌های اشتغالزایی و سپس تسهیل در ازدواج جوانان را فراهم کنند.

 

وی ضمن اعلام این خبر که قطعا کارگروه تخصصی مجلس بحث تسهیل در امر ازدواج جوانان و همچنین اعطاء تسهیلات بانکی به زوج‌های جوان را به طور جدی پیگیری می‌کند یادآور شد: ما با استفاده درست از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و با شناسایی فرصت‌ها در سراسر کشور از جمله استان گیلان می‌توانیم با بحران بیکاری جوانان مقابله کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس لزوم اجرای قانون تسهیل ازدواج را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ازدواج از جمله مهم‌ترین موضوعات جامعه ما است و با توجه به اینکه کاهش نرخ ازدواج آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد مجلس به شکل ویژه راهکارهای برون رفت از این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عملکرد یک ساله مجلس یازدهم مورد رضایت و تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت خاطرنشان کرد: تعاریف مقام معظم رهبری بسیار دلگرم کننده بود و امیدواریم با استعانت از پروردگار و با منویات ایشان ما نمایندگان مجلس هم بتوانیم به بهترین نحو ممکن به مردم خدمت و مشکلات را برطرف کنیم.


 

کد خبر 1075901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha