اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

فلاحی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به پروژه ۱۰ ساله باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد.

«غلامرضا فلاحی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اختصاص بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار به پروژه باغ موزه دفاع مقدس گفت: پس از پیگیری های انجام شده برای این پروژه ۱۰ ساله، امسال بالغ بر 2.5 میلیارد تومان از بودجه ملی، 5 میلیارد تومان از محل بودجه توازن سازمان مدیریت، 1.5 میلیارد تومان از منابع داخلی و یک میلیارد تومان هم با همکاری نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به آماده شدن نقشه ها و آغاز عملیات خاکبرداری در سطح 33.5 هکتار افزود: در 6 ماهه اخیر، فونداسیون 90 هزار متر مکعب اجرا شده است.

 

وی ضمن تشکر از دستگاههای اجرایی راهداری، راه و شهرسازی، تیپ 3 انصارالرضا(ع)، مهندسی نیرو هوایی پایگاه سرلشکر حسینی و... یادآور شد: با همکاری دستگاه های اجرایی و در اختیار دادن ماشین آلات، کار خاکبرداری در این پروژه شروع شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده فاز اول شامل محوطه موزه و 18.5 هکتار فضای سبز شهرداری منوط به تخصیص اعتبارات طی یک سال آینده به اتمام برسد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی پیشرفت فیزیکی فاز اول را حدود 10 درصد اعلام کرد و گفت: برای انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار نیاز به تخصیص حدود 8 تا 9 میلیارد تومان اعتبار است.

 

فلاحی تأکید کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در صورت تخصیص صد درصدی اعتبارات اختصاص یافته در 6 ماهه دوم امسال مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس برای مخاطبان خاصی نیست، یادآور شد: با نگاه به نسل آینده این پروژه برای نسل جدید احداث می شود.

 

به گفته فلاحی این باغ موزه شامل پارک کودک و دفاع مقدس، بازی و المان های دفاع مقدس در رده های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و... خواهد بود تا همه اقشار از کودک تا میانسال و... با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

 

وی از جمع آوری ادوات جنگی شامل توپ، تانک، تیربار، کوله پشتی و... برای این باغ موزه خبر داد و افزود: در زمینه جمع آوری ادوات جنگی و... برای باغ موزه دفاع مقدس، خراسان جنوبی دومین استان در کشور است.

 

وی همچنین به جمع آوری اسناد دفاع مقدس، 2 هزار و 500 ساعت مصاحبه با رزمندگان، آثار حجمی و ... به ارزش دو میلیارد تومان اشاره کرد.  

    

کد خبر 1075906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha