عفاف و حجاب مرتبه ای از تکامل انسانی است

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت پیاده سازی حجاب و عفاف به عنوان مهمترین رکن جامعه اسلامی گفت: عفاف و حجاب مرتبه ای از تکامل انسانی است.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب مرتبه ای از تکامل انسانی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: در دین اسلام تفاوتی میان زن و مرد نیست به واقع برای اسلام جنس زن یا جنس مرد مطرح نیست آنچه اهمیت اصلی دارد، تکامل انسانی است.

 

وی با اشاره به اهمیت رشد فکری، سیاسی و معنوی در زنان بیان کرد: آنچه در دین اسلام وجود دارد این است که تمامی تعالیم به ویژه حجاب و عفاف در راستای تعالی و رشد در جنبه بشری و الهی است.

 

وی اظهار کرد: امروزه در میان ۳۹۱ کانون فرهنگی هنری مساجد سطح استان البرز شاهد ظهور و بروز فعالیت های موثر فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز توضیح داد: حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت خدیجه سلام الله علیها و ... الگوهای بارز و شاخصی هستند که با حضور فعال در عرصه های مختلف الگوی شاخصی برای مردان و زنان هستند.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: بانوان با تأسی به الگوهای دینی در مدار بالای معرفتی و علمی قرار می گیرند و این مهم در سایه سار حجاب و عفاف محقق می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: مهمترین اصل اساسی برای بانوان حفظ کانون و کیان خانواده است برای این منظور آنان با ظرافتی هوشمندانه شاهد فعالیت بانوان و دختران در عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم. 

 

 

کد خبر 1075929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha