کمیسیون اقتصادی مجلس به سوء مدیریت ها در صنعت برق ورود کرد

دکتر پورابراهیمی از تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس برای ورود به حل چالش صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی، پنج شنبه(۲۴ تیر) در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به خسارت ۱۵۰ میلیون دلاری واحدهای صنعتی کرمان به دلیل قطعی برق؛ این امر را ناشی از  سوء مدیریت در وزارت نیرو دانست.
 
 
 
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلیل وزیر نیرو هفته آینده برای پاسخگویی جهت هزینه های سنگینی که به بخش نیروگاهی کشور وارد شده به کمیسیون اقتصادی مجلس فراخوانده می شود.
 
 
 
 
 
وی از ارسال پرونده وزیر نیرو به قوه قضائیه طی روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: کشور جای ملاحظه  نیست که این چالش ها ایجاد شود.
 
 
 
 
 
پورابراهیمی قطعی برق واحدهای صنعتی را نگران کننده خواند که باید برای آن فکری کرد؛ در ادامه اظهار کرد: فقط در واحدهای معدنی مثل گوهرزمین و توسعه آهن و فولاد هفتگی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار خسارات ناشی از قطعی برق است.
 
 
 
 
وی ادامه داد: برآورد می شود با احتساب فعالیت دیگر واحدهای استان، هفتگی ۱۵۰ میلیون دلار خسارت به آنها تحمیل می شود.
 
 
 
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه سوءمدیریت وزارت نیرو در سال های گذشته برای کشور چالش ایجاد کرد؛ افزود: به دلیل قیمت گذاری دستوری و اتخاذ تصمیمات این وزارتخانه سرمایه گذاری در صنعت برق دچار چالش شد.
 
 
 
 
وی تاکید کرد: در میان مدت و بلندمدت باید برای سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی در استان کرمان تصمیم گیری کرد و واحدهای صنعتی جدید در استان کرمان اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در نیروگاه ها را دارند.
 
 
 
 
این نماینده مجلس در پایان گفت: با پروژه جدید تولید سلول های نیروگاه خورشیدی که یک شهرک انرژی در کشور خواهد بود، اتفاقات خوبی در استان می افتد و ۲۰۰ میلیون دلار تجهیزات این پروژه به کشور وارد شده است.
کد خبر 1076001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha