از برگزاری نمایشگاه غدیر تا اطعام نیازمندان عید غدیر خم در همدان

حجت الاسلام نامور به اجرای برنامه های متنوع و مختلف در هفته امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: هر خانه یک ستاد غدیر شعار امسال بنیاد غدیر خم است.

حجت‌الاسلام «حمیدرضا نامور» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: برگزاری هشت مسابقه مختلف و اهدای 110 جایزه به نفرات برتر، برپایی نمایشگاه قربان تا غدیر در میدان امام خمینی (ره) با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید دستغیب، بازسازی واقعه غدیر در شهرستانهای استان، ساخت و انتشار کلیپ های متنوع در فضای مجازی از برخی برنامه های بنیاد غدیر همدان است.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد غدیر همدان افزود: تهیه و توزیع کمک های مومنانه ، برپایی جشن خودروی، آذین بندی سطح شهر، برگزاری جشن های متنوع در پارک ها و فضای باز مساجد از دیگر اقدامات اجرای در دهه امامت و ولایت است.

 

وی بیان کرد:  10 کمیته مختلف از جمله کمیته علمی، آموزش، مراسم، پژوهش، تبلیغ و غیره در راستای ترویجفرهنگ غدیر و اجرای برنامه های متنوع و شاد در استان تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد غدیر همدان در طی سال اظهارداشت: این بنیاد که در سال ۷۶ توسط مرحوم آیت‌الله خزعلی(ره) تأسیس شد، با تشکیل هیئت‌امنایی، پیگیر اداره امور اجرایی و برگزاری کارها شد.

 

وی، با بیان اینکه بنیاد غدیر دارای ۴ هدف اصلی است که برنامه‌ریزی‌های آن نیز در این راستا می‌باشد، عنوان کرد: «برنامه‌ریزی برای جذب نسل جوان با تکیه‌بر فناوری‌های نوین»، «تأکید بر اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه غدیر و سیره امیرالمؤمنین(ع)»، «ایجاد انگیزه میان مدیران و کارکنان ادارات مختلف استان از طریق سیاست‌گذاری» و «برنامه‌ریزی و تلاش در جهت تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین عالمانه غدیر»، از جمله مهم‌ترین اهدافی است که برای بنیاد غدیر مشخص شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های محتوایی نیز توسط بنیاد برای دستیابی به اهداف مورد نظر مطرح شده، ابراز داشت: تبیین واقعه غدیر و فلسفه آن، ترویج نهج‌البلاغه و مفاهیم خطبه غدیر و همچنین معرفی سوره‌ها و آیاتی از قرآن که در شان ولایت امیرالمؤمنین(ع) نازل شده، از موضوعاتی است که در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

 

کد خبر 1076026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha