اجرای پویش «نذر قربانی» در کانون‌های مساجد گیلان

همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، پویش «نذر قربانی» در سطح کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: از جمله آموزه‌های اسلام برای تکامل و رشد انسان‌ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند متعال است، به این معنا که انسان، همه دارایی‌ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در طریق بندگی هزینه کند، قربانی کردن نیز نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند است.

 

طرح «نذر قربانی» در ایام عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود. ‌کانون‌های فرهنگی و هنری با توجه به حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی نقش مهمی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری با مشارکت سایر نهادها می‌توانند ایفا کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز از برگزاری ششمین مرحله از توزیع گوشت گرم نذری بین کانون ها همزمان با اعیاد قربان تا غدیر خبرداد. این بسته‌های گوشتی نذری بین نیازمندان تحت پوشش  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توزیع می‌شود.

 

 

«سیدعباس طبایی» با بیان اینکه حضرت امیر(ع) فرمود: اگر مردم می‌دانستند در قربانی چه آثار و برکاتی است، قطعاً قرض کرده و قربانی می‌کردند اظهار کرد: با یاری خداوند متعال در نظر داریم با کمک خیّرین بزرگوار اقدام به خرید گوسفند و در روز عید سعید قربان، قربانی کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولم‌شهر با اشاره به اینکه بعد از قربانی گوسفند، گوشت آن را بین نیازمندان این شهر توزیع خواهیم کرد افزود: این طرح اشاعه قربانی، توسعه و مشارکت حداکثری خیران به ویژه اهالی مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را نیز دنبال می‌کند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم این سنت حسنه و موج ایثار، همدلی و کمک مؤمنانه با همراهی خیران ادامه داشته باشد گفت: عید قربان تا غدیر، فرصتی بزرگ در راستای ترویج سنت حسنه قربانی و کمک به نیازمندان به‌عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است.

 

طبایی تصریح کرد: محل جمع‌آوری حضوری کمک‌های نقدی، پایگاه بسیج شهید بهشتی تولم‌شهر، کانون فاطمیه مسجد جامع تولم‌شهر و مرکز نیکوکاری شهدای تولمات است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولم‌شهر با اشاره به اینکه خیرین می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره کارت «6037997950268814» واریز کنند خاطرنشان کرد: از همه خیرین برای شرکت در این طرح و کمک به نیازمندان دعوت به عمل می‌آید.

 

 

*اجرای طرح «نذر قربانی» در مسجد جامع شاندرمن

هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع شاندرمن در نظر دارد همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان طرح «نذر قربانی» را در این مسجد اجرا کند، لذا از مردم خواسته‌اند تا هر فردی با هر توان مالی می‌تواند در ثواب ذبح قربانی‌ مسجد جامع شاندرمن در روز عید قربان شریک باشد.

 

در این دعوت‌نامه آمده است، با توجه به نزدیکی عید سعید قربان، همانند سال‌های گذشته مسجد جامع شاندرمن طرحی با عنوان  قربانی‌مشارکتی را اجرا می‌کند که در آن هر فردی می‌تواند با هر توان مالی از هزار تومان تا چند میلیون تومان در این طرح شرکت کند.

 

در ادامه آمده است؛ به میزان مبلغ جمع‌آوری شده گوسفند خریداری و به نیابت از افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، قربانی شده و بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.

 

افراد علاقه‌مند برای مشارکت در این طرح می‌توانند اذان ظهر یا مغرب به دفتر هیات امنای مسجد جامع شاندرمن مراجعه کنند و یا با استفاده از شماره کارت  مسجد جامع شاندرمن « 6037-9972-9530-9992» نسبت به پرداخت مبلغ مد نظر خود اقدام کنند.

 

در پایان ذکر شده است؛ خیرین برای اطلاع‌رسانی مبالغ پرداختی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های اعضای هیات امنای مسجد جامع شاندرمن 0911-981-5804 دانیال عزیزی ، 0911-981-5891 حمید شعبانی و 0911-334-0541 جواد احمدی تماس حاصل کند.

 

گفتنی است، توزیع گوشت‌های قربانی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرها و روستاها بین خانواده نیازمندانی که با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلات معیشتی پیدا کرده‌اند، انجام می‌شود.

کد خبر 1076050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha