پروژه مرمت مسجد صفی رشت افتتاح شد/ احداث بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان

پروژه مرمت و بازسازی مسجد تاریخی صفی رشت امروز(۲۵ تیر) با حضور محمدباقر نوبخت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدباقر نوبخت» امروز(جمعه،۲۵تیر) در آیین افتتاح پروژه مرمت و بازسازی مسجد صفی رشت با تاکید بر اینکه ذکر الحمدالله رب العالمین بالاترین ذکر شکرگزاری است گفت: در این لحظه تاریخی خاضعانه به درگاه خداوند شکرگزاری می‌کنم.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مسجد صفی رشت از مساجد تاریخی شهر رشت است که دوران کودکی‌ام را در آن دنبال می‌کنم افزود: تمام دوران کودکی‌ام پیرامون این مسجد گذشت.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه همسایگی با مسجد صفی و بهره‌گیری از جلسات هفتگی آیت الله رودباری در دوران کودکی را از افتخارات خود دانست و بیان کرد: شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی چون سدها، بزرگراه‌ها و محورهای ریلی که موجب خوشحالی مردم بود در طول این هشت سال خدمتم بودم اما حضور در این مکان مقدس افتخار پایان دوره خدمتم است.

 

وی با اشاره به اتصال استان‌ها به شبکه‌های سراسری ریلی چون همدان، کرمانشاه اظهارکرد: تبریز هفتم مرداد به شبکه سراسری ریلی متصل می‌شود.

 

نوبخت مرمت مسجد صفی رشت را بالاترین پروژه با توجه به پیشینه و قداست آن دانست و از همه کسانی که در اجرای این پروژه همکاری کردند، قدردانی کرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث شده است افزود: بیش از ۷۵ هزار کلید تحویل محرومان با افتتاح پروژه های استانی شده است.

 

نوبخت خواستار شناسایی و اولویت بندی مساجد نیازمند بازسازی و تعمیر شهر رشت شد و از آمادگی سازمان برنامه بودجه جهت اجرای این طرح‌ها خبرداد.

 

گفتنی است، بنای تاریخی مسجد صفی رشت که به عنوان قدیمی‌ترین بنای برجای مانده در شهر رشت محسوب می‌شود به همت بنیاد مسکن استان گیلان و با نظارت معاونت میراث فرهنگی مرمت شد. مسجد صفی یا مسجد سفید یا شهیدیه یکی از قدیمی‌ترین مساجد رشت و در مرکز شهر و در حومه بازار سنتی رشت قرار دارد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

کد خبر 1076060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha