آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه برگزار شد

آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه صبح امروز به صورت متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا علیهاالسلام، حجت الاسلام والمسلمین «اباذر عمرانی فر» رییس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ صبح امروز به صورت متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، گفت: در مجموع ۲۰۳ نفر برای ورود به پنج رشته سطح چهار و دوره عالی فقه از سراسر کشور ثبت نام کرده بودند.

 

وی افزود: این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار و داوطلبان در مدت ۱۵۰ دقیقه به سوالات کتبی آزمون پاسخ دادند.

 

حجت الاسلام عمرانی فر ادامه داد: نتایج اولیه آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه اواخر مردادماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان به مصاحبه علمی که در شهریور ماه برگزار خواهد شد دعوت می‌شوند.

 

گفتنی است؛ تفسیر تطبیقی، تفسیر علوم و معارف قرآن، حکمت اسلامی، کلام اسلامی و فقه خانواده از رشته‌های سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند.

 

«سیده زهره برقعی» نیز در حاشیه برگزاری آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه اظهار داشت: بی گمان جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به سابقه فعالیت علمی و انتظاراتی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این مرکز علمی دارند باید به سطوح عالی علمی آموزشی توجه بیشتر و برنامه جدی تری برای آن داشته باشد، از این رو برای سطوح سه و چهار و دوره عالی فقه برنامه ریزی‌های خوبی صورت پذیرفته ولی این برنامه‌ها باید بازنگری شود.

 

 

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در همین راستا نخستین جلسه با گروه آموزشی فقه  و اصول و انجمن علمی پژوهشی فقه و برخی صاحب نظران در این عرصه برگزار شده و مقرر شده تا در این جلسات کارشناسی برنامه ریزی‌های جدیدی برای پژوهش محور شدن و کاربردی شدن تحقیقات و پایان نامه‌های سطوح عالی صورت پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در رشته فقه دیدگاه ما برداشتن گام‌های جدی در فقه اجتماعی است. در رشته‌های دیگر نیز اتاق‌های فکر تشکیل خواهد شد تا با برنامه ریزی و توجه به نیاز‌های جامعه به سمت تحول آموزشی حرکت کنیم.

 

خانم برقعی در پایان اظهار داشت: در بخش آموزش، افزایش رشته و گرایش‌های سطح سه و چهار منوط به تصویب و ابلاغ درختواره رشته‌ها از سوی شورای عالی سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران است، اما در زمینه پژوهش برای اینکه بتوانیم پایان نامه‌ها و تحقیقات را به سمت مسائل جدید پیش ببریم هسته‌های پژوهشی در گروه‌های آموزشی تشکیل خواهیم داد تا مثلا در سطح چهار همه مسائل پژوهشی و مسائل مرتبط با پایان نامه‌ها در چند هسته پژوهشی پیگیری و به سرانجام رسد.

 

وی موفقیت در طرح‌های آموزشی و پژوهشی را مستلزم ارتباط علمی با مراکز، موسسات و نهادهای آموزشی پژوهشی دیگر دانست تا با آسیب شناسی برنامه ای نها و بومی سازی آن مبنی بر اقتضائات تحصیل بانوان، برنامه ای جامع و متناسب با وضعیت تحصیلی بانوان طلبه پایه ریزی شود.

 

کد خبر 1076172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha