واکسیناسیون  افراد در مقابل ویروس کرونا در زابل سرعت بگیرد

امام جمعه زابل با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی در کاهش آلام و سختی ها کمک خواهد کرد، گفت: واکسیناسیون افراد در مقابل ویروس کرونا در زابل سرعت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مجتبی عزیزی» در پیام ویدیویی در پی تعطیلی نماز جمعه به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، بیان داشت: این هفته ام توفیق برگزاری نماز جمعه به دلیل شیوع ویروس منعوس کرونا از ما سلب شد.

 

امام جمعه زابل ادامه داد: قرآن کریم به پیامبر اکرم می فرمایند که من شما را پند می دهم که برای خدا  بلند شوید و هرکسی خودش برای رضای خدا نهضت کند؛ گاهی در برابر یک دشمن تا دندان مسلح باید قیام کرد و گاهی باید در برابر ویروس قیام کرد و گاهی باید برای نفس قیام کرد.

 

عزیزی با اشاره به اینکه قرآن ما را به قیامی که خروجی آن نجات باشد  دعوت می کند، گفت:در قرآن آمده که قیام کنید اما این قیام با فکر و محاسبه باشد.

 

وی افزود: امروز سیستان با مشکل کم آبی مواجه است و وقت آن رسیده که هر کسی به  اندازه توان خودش قیام و نهضت کند.

 

امام جمعه زابل یادآور شد: هر نفری که به اندازه یک لیوان آب صرفه جویی کند و نیز آب پایدار به روستاها برساند می تواند قیام الهی داشته باشد.

 

عزیزی در ادامه بر رعایت و اجرای موازین بهداشتی تاکید کرد و  گفت:  رعایت موازین بهداشتی در کاهش آلام و سختی ها کمک خواهد کرد.

 

وی افزود: باور کنید که اگر همه درست دستورالعمل های بهداشتی را اجرا کنند چرخه بیماری قطع می شود.

 

امام جمعه زابل با اشاره به اینکه کادر درمان مجاهدانه وسط میدان هستند، تصریح کرد: گروه های جهادی و اقشار مختلف مردم و بسیجیان برای رضای خدا وارد میدان شده اند و به مبتلایان و خانواده های آنان کمک می کنند.

 

عزیزی گفت: مبارزه با کرونا تنها وظیفه حوزه بهداشت و درمان نیست و هر کدام از دستگاه های اجرایی کار خودشان را انجام بدهند؛ گاهی سوء مدیریت هایی دیده می شود که قطعا با آنها برخورد جدی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این روزها همدیگر را درک کنیم و برای رضای خدا در قضیه مالی بخشش و تخفیف داشته باشیم، افزود: امروز روزی است که همه در کنار و دوش به دوش هم باشیم تا ویروس کرونا از بین برود.

 

امام جمعه زابل تاکید کرد: واکسیناسیون افراد در مقابل ویروس کرونا سرعت بگیرد و نیز مردم از تزریق این واکسن استقبال کنند؛ گاهی واکسن دیر می رسد  که این موضوع موجب نارضایتی مردم می شود.

کد خبر 1076195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha