پرونده ثبت جهانی هورامان در مراحل نهایی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: با توجه به اینکه پرونده ثبت جهانی هورامان در مراحل نهایی قرار دارد، نیاز است تمامی ارگان‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی وارد عمل شوند و این اداره‌کل را در این راستا یاری نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جلسه‌ای که با حضور جمعی از مسئولان استان به منظور بررسی پروژه‌های عمرانی، زیرساخت گردشگری و همچنین وضعیت ثبت جهانی هورامان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پرونده ثبت جهانی هورامان در مراحل نهایی قرار دارد، لازم است تمامی روستاهایی که در حوزه این پرونده هستند، ساماندهی شوند.

 

 

وی بیان کرد: ساماندهی روستاهای مسیر پرونده ثبت جهانی هورامان نیازمند آن است که تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی وارد عمل شوند و این اداره‌کل را در این راستا یاری نمایند.

 

 

گویلیان عنوان کرد: ساماندهی روستاها و مناطق گردشگری استان و همچنین برنامه‌ریزی برای رونق دوباره صنعت گردشگری نیازمند اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی است که امیدواریم با اختصاص اعتبار و با همدلی بیشتر در این زمینه موفق عمل کنیم.

 

 

وی‌ با بیان اینکه پالنگان بعنوان یکی از شاخص‌ترین روستاهای هدف گردشگری غرب کشور  مطرح است، افزود: این روستا بعنوان یکی از روستاهای حائز اهمیت در زمینه ثبت جهانی هورامان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های لازم در این روستا فراهم شود.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری در استان به ویژه روستاهای هدف در پسا کرونا از اهمیت ویژەای برخوردار بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط این اداره‌کل در دست اقدام است.

کد خبر 1076211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha