بار بیماران کرونایی در گلستان به ۸۱۴ نفر رسید/ روند فزاینده کرونا در ۶ شهرستان

فاضل گفت: در حال حاضر ۸۱۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 26 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با وجود اینکه تاکیدات زیادی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر داده شد تقریبا می توانیم بیان کنیم تغییر محسوسی در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

 

رئیس دانشگاه علوم علوم پزشکی گلستان ادامه داد: 500 بیمار بستری در هفته گذشته در سطح استان گلستان داشتیم و این در حالی بود و این در حالی است که در هفته گذشته 230 بیمار بستری در سطح استان گلستان داشتیم.

 

فاضل بیان کرد: در حال حاضر ۸۱۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این میزان بیماران 111 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و متاسفانه 42 بیمار کرونایی به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته سه بیمار بر اثر کرونا در استان گلستان فوت کردند، افزود: علاوه بر بیماران بستری 343 بیمار سرپایی نیز در سطح استان گلستان با تزریق دارو به صورت سرپایی درمان می شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: مینودشت، آزادشهر، بندرگز و کلاله، رامیان و گرگان در شرایطی قرار دارد که میزان بار بیماران کرونایی در این شهرستان ها روند رو به افزایشی بیشتری نسبت به دیگر شهرستان های استان دارد.

 

فاضل بیان کرد: 13 شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد و  تنها شهرستان گمیشان در شرایط نارنجی قرار دارد.

 

وی گفت: واکسن ایمنی ایجاد نمی کند ولی اگر فردی واکسیناسیون شده باشد به کرونا مبتلا شود بیماری آن خفیف تر خواهد بود.

 

این مقام مسئول از توزیع 110 هزار و 195 دوز واکسن کرونا در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: از این میزان 75 هزار و 333 نفر در نوبت اول و  34 هزار و 722 نفر در نوبت دوم نسبت به کرونا واکسینه شدند.

 

فاضل بیان کرد: از چهارشنبه هفته گذشته 50 تا 60 هزار دوز واکسن وارد استان گلستان شده و امیدواریم تا انتهای هفته تزریق این واکسن ها صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان های آق قلا، گیمشان و مراوه تپه جمعیت بیش از 65 سال از واکسیناسیون کرونا استقبال نمی کنند، افزود: در گرگان بیش از 80 درصد از جمعیت بیش از 80 سال واکسینه شده است ولی در این سه شهرستان 30 درصد جمعیت بیش از 80 سال واکسینه شدند.

 

 

کد خبر 1076323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha