مدرسه دالنجان کردیه نونوار شد

سال ۹۸ کلنگ ساخت مدرسه دالنجان کردیه از سوی خیران به زمین زده شد تا دانش آموزان این روستا سال تحصیلی پیش رو را در فضایی نوساز آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ تا پیش از سال 91 اگر گذرتان به روستای دالنجان کردیه می افتاد، از همان بالای دره که به روستا نگاه می کردید، جز خانه های خسته از چشیدن سالها سرد و گرم روزگار که دیگر ستون هایش تاب تحمل باد و باران دیگری را نداشت، چیزی نمی دیدید، چهره های تکیده از فقر و خشکسالی و محرومیت، روستایی که از 80 خانوار آن 40 خانوار مددجوی نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند و 40 خانوار دیگر هم دستشان به دهانشان نمی رسید و روزگار به سختی می گذراندند.

 

مدیرکل وقت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی آن روز که خیران مرکز نشین را در سال 91 به این روستا می آورد شاید امروز روستا را گمان نمی برد، روستا از خواب طولانی مرارت ها برخاست، 40 خانه در بلندای روستا ساخته شد، اما خانه بی هیاهوی کودکان در فضای آموزشی لطفی نداشت، در یکی از سفرهای خیران به روستا برای بازدید از روند کار، یکی از اعضای خیریه، به یاد پدر مرحومش  «محمد نفری»، ساخت مدرسه را برعهده گرفت.

 

سوم مرداد سال 98 آئین کلنگ زنی انجام شد، سرعت کار در ابتدا خوب و بعد از آن گاهی کُند و گاهی تند می شد اما بالاخره امسال، وقت آن رسید که دانش آموزان این روستا باور کنند سال تحصیلی جدید را در نزدیکی خانه های تازه سازشان و در مدرسه ای مناسب آغاز می کنند.

 

فرماندار فاروج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج، با قدردانی از بانیان ساخت این مدرسه و با اشاره به نقش مستقیم خیریه نائبه الزهرا در خدمت رسانی به روستای محروم دالنجان گفت: عمل خیر و انفال در دین اسلام جزو برترین اعمال بوده و الحمدا... در شهرستان فاروج این سنت حسنه در حال احیا شدن است.

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی»، هزینه صرف شده برای ساخت این مدرسه را  چهار میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این مدرسه دوکلاسه با 81 متر مربع زیربنا و در 686 متر مربع مساحت با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس ساخته شده است.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم در این آئین گفت: سنگ بنای توسعه هر کشوری آموزش است و یکی از الزامات در آموزش، داشتن فضای مناسب برای آن است.

 

«امین فلاح» افزود: این مدرسه با مشارکت نوسازی و همت خیران ساخته شده و دارای 100 متر مربع محوطه علاوه بر زیربنای 80 متر مربعی آن است.

 

تنها مطالبه خیر این مدرسه، نصب کاشی یادبود مرحوم «محمد نفری» بر روی سردرب مدرسه بود.

کد خبر 1076335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha