​ ۱۳۵  کمک هزینه ازدواج به افراد تحت پوشش کمیته امداد گیلان پرداخت شد

اهرابی گفت: به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س)، ۱۳۵ فقره هدیه ازدواج بصورت کالا به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» امروز(شنبه،۲۶ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت یکی از رسالت های کمیته امداد است با برشمردن برخی از برنامه های این نهاد همزمان با روز ملی ازدواج، عنوان کرد: اهدای بسته های جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، انجام مشاوره های فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطاء هدایای فرهنگی به مزدوجین تحت حمایت و تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج از برنامه های این نهاد به مناسبت این ایام بود.
 
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تجلیل از زوج های جوان دارای مهریه پایین و ارزش گذاری بر این امر پسندیده، دیدار و تجلیل از زوجین جوان موفق و نخبه در حوزه های مختلف علوم دینی و قرآنی، علمی و پژوهشی، فرهنگی وهنری، ورزشی و...، پرداخت تسهیلات به زوجین جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج را از دیگر خدمات این نهاد به مناسبت این ایام برشمرد.
 
 
وی با اشاره به ارائه خدمات اشتغال به زوجین جوان مستعد طرح های اشتغال، به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده های نیازمند اشاره و اظهارکرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.
 
اهرابی با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد 135 فقره هدیه ازدواج بصورت کالا به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان توزیع گردید، اضافه کرد: در چهار ماهه اول سال جاری، 475 فقره هدیه ازدواج به زوجین جوان خانواده های عزتمند کمیته امداد امام استان گیلان به مبلغ بالغ بر 82 میلیارد ریال اهدا شده است.
 
وی، با بیان اینکه این کالاهای غیرنقدی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین ­لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و برخی از لوازم ضروری منزل بوده است، گفت: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، در ادامه عنوان کرد: طی سال گذشته، با برگزاری کلاس های آموزشی مشاوره ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت های صورت گرفته، 240 ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است.
 
اهرابی، با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به دختران و پسران خانواده ها‌ی تحت حمایت این نهاد، تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره در قالب وام کارگشایی به این افراد پرداخت می نماید، اضافه کرد: طی سال گذشته بالغ بر 18 میلیارد ریال  و در سال جاری هم بالغ بر سه میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی در پایان ضمن قدردانی از خیّران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: بالغ بر 500 زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه می باشند که امید است با دستان مهربان و گشایشگر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میّسر شود.
 
گفتنی است، طی سال گذشته 2هزار و 186 فقره هدیه ازدواج به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان به مبلغ بالغ بر 11 میلیارد تومان اهدا شد که ارزش هر فقره بین پنج تا 30 میلیون تومان بوده است.
کد خبر 1076387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha