وضعیت نامناسب کرونایی در مرکز استان کرمان/ تنها راه کنترل وضع موجود واکسیناسیون است

دکتر رشیدی نژاد با اشاره به اینکه پس از جنوب، مرکز استان در وضعیت نامناسبی قرار دارد؛ گفت: واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد نمی کند اما تنها راهی که می تواند وضعیت را کنترل و حداقل مبتلایان را بدحال نکند و مرگ و میر را کاهش بدهد، واکسیناسیون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۶ تیر) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به روند افزایشی بیماری در هفته گذشته اظهار کرد: شاید تندترین شیب مخصوص استان ما بود و در حال حاضر بیش از یک هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اکنون سنگین ترین پیک را طی می کنیم و 202 بیمار در آی سی یو بستری هستند؛ وضعیت جنوب استان را به لحاظ این بیماری نامناسب خواند و گفت: پس از جنوب؛ مرکز استان به دلیل جمعیت بیشتر و هم به دلیل سرریز شدن بیماران شهرهای دیگر، وضعیت خوبی ندارد و از ظرفیت های داخل بیمارستانی برای ایجاد تخت بستری استفاده می کنیم.

 


وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 320 بیمار بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان و در این بیمارستان و بیمارستان پیامبر اعظم به طور متوسط در هفته گذشته روزانه 170 تا 180 بیمار بستری داشتیم و بیمارستان های مختلف همکاری خوبی با ما دارند و با بیمارستان های خصوصی مذاکره کرده و تخت گرفتیم تا بقیه بیماران نیاز به بستری را در راهرو بستری نکنیم.

 

 

دکتر رشیدی نژاد خاطرنشان کرد: کار بسیار طاقت فرسا و شبانه روزی است و راهی به جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم و تعطیل کردن و بستن شاید جواب ندهد و امروز کمترین میزان رعایت پروتکل را در شدیدترین وضع کشور داریم و در استان کرمان رعایت پروتکل ها خیلی ضعیف است و اگر وضع به همین روال پیش برود، تخت بستری نخواهیم داشت.

 

 

وی با اشاره به اینکه سیر واکسیناسیون افزایش یافته و در شهر کرمان رشد قابل توجهی داشتیم و از فرمانداران درخواست داریم مردم را به ثبت نام در سامانه سلامت تشویق کنند؛ تصریح کرد: واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد نمی کند اما تنها راهی که می تواند وضعیت را کنترل و حداقل مبتلایان را بدحال نکند و مرگ و میر را کاهش بدهد، واکسیناسیون است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ظرفیت تزریق روزانه ۱۰ هزار واکسن خبر داد و با بیان اینکه ۶ مرکز در کرمان ایجاد شده و مردم نباید هجوم بیاورند و همکاران ما صبح تا شب حضور دارند و باید از ازدحام خودداری کنند؛ افزود: در شهرستان ها تعداد ثبت نامی ها کم است و باید ترغیب شوند تا افراد بالای 60 سال ثبت نام کنند.
 

 

کد خبر 1076441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha