۲۵ هزار دُز واکسن داریم/ واکسیناسیون سرعت می‌گیرد

دهقانی گفت: ۱۵ هزار دُز واکسن از قبل در خراسان جنوبی موجود است، ۱۰ هزار دُز دیگر هم فردا وارد استان خواهد شد که کار واکسیناسیون با این تعداد واکسن سرعت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز(26 تیر) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه موارد سرپایی و بستری کرونا در کشور و استان رو به افزایش است، افزود: میزان بستری ها در خراسان جنوبی به شدت رو به افزایش است به طوری که به حد بستری های پیک چهارم در استان نزدیک می شویم.

 

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته 12 مورد فوتی در استان به ثبت رسید، گفت: فوتی های ناشی از کرونا با توجه به افزایش بستری ها، احتمالا در روزهای آینده افزایش داشته باشد، هر چند که نسبت به پیک های اول با توجه به کیفیت خدمات درمانی، مراجعه زودهنگام مردم، افزایش واکسیناسیون و درمان زودرس کاهش دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مشاغل گوناگون و نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مشاغل، گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در صنوف 88 درصد و پرسنل ادارات 95 درصد بوده است.

 

وی با بیان اینکه میزان استفاده از ماسک درکشور به کمتر از 48 درصد و در خراسان جنوبی 58 درصد رسیده است، اظهارداشت: هر چه رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش داشته باشد، میزان ابتلا بالاتر می رود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه با ابلاغیه وزیر بهداشت مبنی بر واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در خراسان جنوبی؛ این مهم در آینده نزدیک شروع خواهد شد، گفت: افراد بالای 50 سال برای دریافت واکسن به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.

 

دهقانی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای 60 سال از امروز در استان آغاز شده است، گفت: افراد بالای 70 سال بدون نوبت می توانند برای دریافت واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

25 هزار دُز واکسن داریم

وی با بیان اینکه یک بسته واکسن به تعداد 10 هزار دُز هفته قبل وارد استان شد، گفت: 5 هزار دُز واکسن از قبل در استان موجود است، 10 هزار دُز دیگر هم فردا وارد استان خواهد شد و در مجموع 25 هزار دُز واکسن در استان برای تزریق موجود خواهیم داشت که کار واکسیناسیون با این تعداد واکسن سرعت خواهد گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در خراسان جنوبی به 100 هزار دز واکسن نیاز داریم، گفت: حدود 25 هزار دُز تا فردا در دست خواهیم داشت و 75 هزار دز دیگر باید طی هفته های آینده تامین شود.

 

دهقانی با اشاره به اینکه ورود واکسن خارجی و داخلی به چرخه تزریق سراعت خوبی دارد، گفت: امید است طی این هفته و هفته آینده واکسن های بیشتری بدست ما برسد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 84 درصد افراد بالای 80 سال،62 درصد افراد 75 تا 79 سال، 64 درصد افراد 70 تا 74 سال، 9 درصد افراد 65 تا 69 سال و 3 درصد افراد 60 تا 64 سال در استان واکسینه شدند، گفت: با توجه به واکسن  های موجود و فراخوان صورت گرفته از امروز سرعت واکسیناسیون در استان بالا خواهد رفت.

 

مکان‌های تجمعی در شهرهای قرمز تعطیل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در برخی مکان ها مانند بقعه متبرکه بی بی زینب خاتون(س) شاهد تجمع زیاد مردم هستیم، گفت: طبق دستورالعمل های بهداشتی بقاع متبرکه در مناطق قرمز کرونایی تعطیل است.

 

دهقانی در خصوص آخرین وضعیت شهرستان نهبندان هم گفت: این شهرستان درگیر شدید با بیماری کرونا شده و به همین دلیل بیمارستان صحرایی در آن راه اندازی شده است که 70 تخت ظرفیت دارد.

 

وی اظهارداشت: تالارهای پذیرایی، بوستان ها، رستوران ها، آرامستان ها، پمپ بنزین ها، باشگاههای ورزشی و دفاتر ازدواج از مراکز تجمعی هستند که متاسفانه دستورالعمل های بهداشتی در آنها رعایت نمی شود و باید تعطیل شوند و یا از ورود جمعیت به این مکان ها جلوگیری شود.

 

دهقانی با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و امکان حضور برخی افراد از استان سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی، اظهارداشت: باید جاده بسته شود و از ورود هر گونه خودرو از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی جلوگیری به عمل آید، چنانچه در این موضوع سهل انگاری صورت گیرد در آینده زیر سوال خواهیم بود که چرا جاده ها را نبستید.

 

 

کد خبر 1076445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha