تلاش برای یافتن اجساد مابقی مفقودین سیل بافت با ارزیابی مجدد مسیر/کمک های مردمی به مناطق سیل زده گسیل شد

بارندگی های دیروز بخش هایی از استان کرمان را درگیر کرد؛ بیشترین خسارت ها متوجه کیسکان در شهرستان بافت شد که متأسفانه یک خانواده ۵ نفره مفقود و پس از ساعت ها تلاش هلال احمر اجساد چند نفر پیدا و مابقی همچنان مفقود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ پی بارندگی های روز گذشته در استان، چندین شهرستان از جمله بافت، راور، زرند، بردسیر، رابر، سیرجان و بخش های راین و ماهان را درگیر کرد؛ بیشترین خسارت ها متوجه کیسکان در شهرستان بافت شد که متأسفانه یک خانواده 5 نفره مفقود و پس از ساعت ها تلاش هلال احمر، اجساد برخی از آنان کشف شد.

 

 

علاوه بر حضور نیروهای هلال احمر، بسیج و سپاه؛ کمک های مردمی نیز به سمت مناطق سیل زده گسیل شده است.

 

 

مجید زند اقطاعی، فرماندار بافت هم در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه اعضای 5 نفره یک خانواده که سوار بر خودرو بودند با سیل ناگهانی از بالادست مواجه و مفقود شدند که تاکنون جسد 2 یا 3 نفر آنان کشف و از سرنوشت مابقی خبری نیست.

 

 

وی نیاز منطقه به بیل مکانیکی و ماشین آلات برای لایروبی را فوری دانست تا شاید ظن ماندن اجساد این خانواده در میان گل و لای درست باشد و با تجهیزات بهتر بتوان آنان را پیدا کرد زیرا مسیر 20 کیلومتری باید مجدد ارزیابی شود.

 

 

فرماندار بافت از حضور نیروهای جهادی در کیسکان برای خالی کردن منازل و تمیز کردن آن خبر داد و با اشاره به اینکه خسارت وارده در دست بررسی است؛ از مردم خواست با توجه به پیش بینی ادامه بارندگی ها، مراقبت لازم را داشته باشند و از حضور در بستر رودخانه ها خودداری و احشام خود را نیز در جای امن نگهداری کنند.

 

 

بارش کم سابقه باران در راین نیز باعث جاری شدن سیل و گرفتگی معابر شد که به همت نیروهای شهرداری، هلال احمر، بخشداری و...خوشبختانه مشکل حادی بروز نکرد.

 

 

به گفته محسنی، بخشدار راین فقط روستاهای گزک، گودر و گروه با مشکلات جزئی مواجه و خیلی زود برطرف شد.

 

 

امین گزستانی، مسئول موکب معراج شهدای کرمان گفت: عصر امروز بسته های غذایی، بهداشتی، نان و آب معدنی به دست خانواده های سیل زده کیسکان می رسد.

 

 

عزیز زارع،معاون هدایت عملیات جمعیت سلیمانی های قرارگاه خاتم در استان نیز به خبرنگار خبرگزای شبستان گفت: پس از تماس اولیه با گروه های مردمی مستقر در کیسکان، هم اکنون نخستین تیم آفرودسوار تا یکساعت دیگر وارد منطقه می شود تا پس از ارزیابی دقیق، عملیات را تعریف کند.

 

 

وی از اعزام همزمان یک تیم دیگر به داهوئیه از روستاهای زرند خبر داد و با بیان اینکه منتظر کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی هستیم؛ تصریح کرد: ما آمادگی حضور و حمایت در بحران ها را داریم.

 

 

هشدارهای هواشناسی حاکی از استمرار وضعیت موجود تا دوشنبه هفته جاری است.

کد خبر 1076452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha