برای ترویج عفاف و حجاب  از ادارات شروع کنیم

سردار میرزایی گفت: می‌توان با شروع کردن تبلیغ حجاب و عفاف از ادارات خودمان وضعیت را تغییر دهیم، به این صورت که همه دستگاه‌ها وظایف خود را به‌خوبی انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، سردار«مرتضی میرزایی» امروز(26تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان اینکه وضعیت استان ما با استان‌های دیگر متفاوت است، بیان کرد: در استان‌های شمالی همه می‌خواهند از مواهب طبیعی استفاده کرده و در کنارش خیلی از قید و بندها را کنار بگذارند‌.

 

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به وضعیت شهرک‌های ساحلی، افزود: برخی از این شهرک‌ها گویی در نظام جمهوری اسلامی مستقر نیست، برای ورود به این شهرستان‌ها باید از ترفندهای اطلاعاتی استفاده کنیم، در سال جاری هم در سه شهرک عملیات اجرا کردیم‌ هر چیزی که تصور کنید در این مکان‌ها مشاهده می‌شد‌.

 

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما خلاءهای قانونی زیادی داریم، در بخش برخورد با شهرک‌ها هم مقداری ضعف داریم، در تفرجگاه‌ها و سواحل زیرساخت‌هایی دیده شده ولی در طول ۴۰۰ کیلومتر هیچ زیرساخت مناسبی مشاهده نمی‌شود.

 

وی عنوان کرد: الان هم با توجه به وضعیت کرونا به‌جز در مکان طرح‌ها هیچ زیرساختی اعم از سرویس بهداشتی و جداسازی زنان و مردان و غیره وجود ندارد، از این رو مردم در طول این نوار ساحل پراکنده می‌شوند، این نیاز به توان مضاعف دارد تا فقط در کار سلبی برخورد صورت بگیرد که کار سختی است ولی خسته نشدیم.

 

سردار میرزایی اعلام کرد: ما در حوزه عفاف و حجاب امسال با توجه به عدم آمادگی از اردیبهشت ماه با سیل عظیم گردشگران مواجه شدیم، بیش از ۶۳۰ نفر هر هفته به سواحل اعزام داریم، بیش از ۲۱۰ نفر از واحد خواهران نیز در کنار نیروهای دیگر وارد عمل شدند، متاسفانه اکثر تذکرات ما توام با درگیری است، عفت هم حالتی پیدا کرده که محارم ممانعت می‌کنند، پس یک مقدار کار در استان سخت است ولی شدنی است.

 

وی ادامه داد: ما در بخش‌های مختلف از جمله برخورد با دارندگان ظواهر نامناسب در قالب طرح ناظر ۲ در حال انجام اقدامات هستیم که مکانهایی که رعایت حجاب و عفاف ندارند با استفاده از قانون اماکن برخورد می‌شوند،‌ اعمال جریمه در طرح ناظر یک صورت گرفت، می‌توان با شروع کردن تبلیغ حجاب و عفاف از ادارات خودمان وضعیت را تغییر خواهد داد، به این صورت که همه دستگاه‌ها وظایف خود را به‌خوبی انجام بدهند.

کد خبر 1076496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha