۵ هزار فعال قرآنی در کشور بیمه هستند

فقهی زاده با بیان اینکه راه اندازی صندوق بیمه فعالان قرآنی به صورت مستقل در کشور در دستور کار قرار گرفت ولی متاسفانه محقق نشد، گفت: در حال حاضر ۵ هزار نفر در کشور بیمه قرآنی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست با مدیران موسسات قرآنی استان زنجان اظهار کرد:  در قرآن قرض حسن مساوی انفاق فی سبیل الله است هرکسی وقف قرآنی می کند به خداوند قرض می دهد در قرآن آمده است.

 


عبدالهادی فقهی زاده با بیان اینکه یاری کردن مسلمانان در راه خدا از سنخ جهاد فی سبیل الله است، گفت: تمام مدیران قرآنی در حال قرض دادن به خداوند هستند چون در راه خدا و ترویج قرآن تلاش خالصانه می کنند.

 


وی با بیان اینکه معامله با خداوند سراسر سود است، افزود: حمایت از موسسات قرآنی در دستور کار ما قرار دارد و برای دریافت این حمایت ها لازم است تا طرح هایی از سوی این موسسات ارائه شود.

 


فقهی زاده با اشاره به اینکه اختصاص تسهیلات به موسسات قرانی به صورت محدود امکانپذیر است، گفت: در دوران کرونا تسهیلات 20 میلیارد تومانی در سامانه تحفه با 14 درصد کارمزد توسط وزارتخانه متبوع به تصویب رسید و اختصاص یافت.

 


وی افزود: 70 میلیارد تومان نیز با عنوان تسهیلات در سامانه کارا با 12درصد کارمزد نیز برای حل مشکلات جامعه هدف این وزارتخانه تخصیص یافت.

 


فقهی زاده با بیان اینکه راه اندازی صندوق بیمه فعالان قرآنی به صورت مستقل در کشور در دستور کار قرار گرفت ولی متاسفانه محقق نشد، گفت: در حال حاضر 5 هزار نفر در کشور بیمه قرآنی هستند.

 


وی با بیان اینکه تا پایان امسال فاز دوم بیمه قرآنی موسسات قرآنی اجرا می شود، افزود: بیمه قرانی شامل افرادی می شود که در فعالیت های قرآنی استمرار داشته باشند.

 


این مقام مسئول با بیان اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت امسال به صورت تمام الکترونیک در 15 رشته برگزار شد، گفت: پرداخت اجاره مکان موسسات از معضلات ماست که اعتباری برای این منظور اختصاص نیافته است.

کد خبر 1076513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha