وجود ۷ هزار نفر شتر در گلستان

سمیعی گفت: هفت هزار شتر در استان گلستان وجود دارد که از این میزان یک هزار و ۷۵۰ تن شیر و ۱۸۵ تا ۲۰۰ تن گوشت استحصال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رحمت الله سمیعی» عصر امروز (شنبه 26 تیر) در شورای پدافندغیرعامل استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان به دلیل برخورداری از قابلیت های شمال استان یکی از قطب های پرورش شتر به ویژه شترهای شیری است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد:  هفت هزار شتر در استان وجود دارد که از این میزان یک هزار و 750 تن شیر و 185 تا 200 تن گوشت استحصال می شود و شیر و گوشت شتر گلستان بازار خوبی در سطح کشور دارد.

 

سمیعی بیان کرد: شتر حیوانی سازگار به خشکسالی است و در استان گلستان پرورش شتر در اراضی مرتعی درجه سه در نظر گرفته شده و اگر بحث استفاده از خوراک دام و آماده را به پرورش دهندگان شتر توصیه کنیم پرورش شتر مقرون به صرفه نخواهد بود.

 

وی بابیان اینکه شتر حیوان خوبی برای مناطق گرم خشک و مرتعی است، افزود: در شرایط خشکسالی برای کمک به پرورش دهندگان و کاهش قیمت تمام شده مقداری نهاده مانند سبوس، جو و کنسانتره بین 45 تا 50 تن در ماه به پرورش دهندگان شتر استان گلستان اختصاص دادیم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: کمک به آبشخورها، ایجاد سایه بان و انتقال شتر به مناطق پرورشی در گنبدکاووس و آق قلا از دیگر حمایت های سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پرورش دهندگان شتر به شمار می رود.

کد خبر 1076522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha